Sektionschef, folkbokföring Falun
Skatteverket / Hälsoskyddsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla hälsoskyddsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Falun,
Borlänge,
Ludvika,
Avesta,
Mora eller i
hela Sverige Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.
Folkbokföringsenhet mitt är en del av folk- och fastighetsavdelningen. Enheten består av sex sektioner med verksamhet i Karlstad, Falun, Gävle, Uppsala och Västerås. Vårt ansvarsområde är folkbokföringsverksamhet och vid enheten arbetar vi med invandring, flyttning och bosättningskontroll. Vi är totalt cirka 130 medarbetare.
Dina arbetsuppgifter som sektionschef vid Folkbokföringssektion 3 i Falun
innebär att du utifrån en tydlig arbetsgivarroll leder, planerar och följer upp sektionens arbete så att det bedrivs effektivt och kvalitetssäkert mot verksamhetsmålen. Du bidrar till att skapa en positiv arbetsmiljö som uppmuntrar till samarbete och kreativitet.
Din uppgift som sektionschef är att tillsammans med enhetsledningen bidra till en god arbetsmiljö vid kontoret och en ändamålsenlig folkbokföringsverksamhet avseende hela enhetens uppdrag.
Du ingår i en ledningsgrupp och har tillsammans med övriga chefer ett helhetsansvar för verksamheten.
Folkbokföringssektion 3 i Falun arbetar med i huvudsak med flyttningsärenden och består av ca 18 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning om 120p/180hp alternativt har flera års erfarenhet av kvalificerat arbete inom offentlig verksamhet
• är utvecklingsorienterad och nytänkande
• stödjer och samverkar
• har en god kommunikationsförmåga
• kan leda och fatta beslut
• är resultat- och målinriktad
• är stabil som person.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmåga.
Du ska uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Tester kan förekomma som ett led i urvalsprocessen.
Anställningen är tills vidare men uppdraget och förordnandet som sektionschef är tidsbegränsat. Vi kan tillämpa provanställning sex månader
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-11-19ErsättningIndividuell lön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Klaar, enhetschef 010-574 96 91
Jesper Österberg, HR-konsult 010-575 02 45
Linda Frykenberger, facklig kontaktperson SACO 010-572 35 08
Maria Bengtshed Kajander, facklig kontaktperson ST 010-574 73 75
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Hjalmar Gullbergsgatatan 1
20511 Malmö
KontorsadressHjalmar Gullbergsgatatan 1
Jobbnummer 4466353
Observera att sista ansökningsdag har passerat.