Sekretesshandläggare till Rättsavdelningen med placering i Falun
Polismyndigheten - Falun / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Falun i Falun Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu ett antal sekretesshandläggare som är serviceinriktade, lösningsfokuserade och noggranna till informationsförvaltningen, RA Bergslagen.
Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Beskrivning av arbetsplatsen
Rättsavdelningen ansvarar för myndighetens rättsliga styrning och stöd, hantering av förvaltningsrättsärenden och informationsförvaltning. Avdelningen finns representerad i hela landet och består idag av över 800 medarbetare. Vårt mångsidiga uppdrag gör rättsavdelningen till en spännande arbetsplats med möjlighet till stor variation.
Informationsförvaltningens huvudsakliga verksamhet består av att ta emot, diarieföra, arkivera, vårda och lämna ut handlingar. Sekretesshandläggarens huvuduppdrag blir att hantera myndighetens utlämnande av allmänna handlingar från arkiven i region Bergslagen. Vår grupp består idag av 11 personer, registrator, arkivarie, arkivhandläggare och gruppchef.
Publiceringsdatum2020-10-22Dina arbetsuppgifterArbetet som sekretesshandläggare består i huvudsak av att ta emot och hantera begäran om utlämnande av allmän handling. I arbetet ingår att utföra sekretessprövning och besluta om efterfrågad handling kan lämnas ut. Du tillämpar ett förhållandevis komplicerat regelverk med tillhörande skyndsamhetskrav. Även andra arbetsuppgifter kopplade till rättsenhetens uppdrag kan ingå i dina arbetsuppgifter. Du kommer med din kompetens ha en specialistfunktion inom enheten.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
eftergymnasial utbildning inom juridik, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
minst ett års erfarenhet av handläggning från myndighet i närtid
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• god datorvana
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
högskoleutbildning inom juridik, arkivvetenskap, med inriktning mot offentlig sektor
erfarenhet av juridiskt arbete eller handläggning av ärenden enligt offentlighets- och sekretesslagen
För att lyckas i rollen som sekretesshandläggare ska du vara analytisk, ansvarstagande och noggrann. Du är mån om att ge bra service och är en positiv och lösningsfokuserad person. Du kan arbeta självständigt samtidigt som du har en god samarbetsförmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Lucas Lovo, tfn 010-567 02 54
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Thomas Blomgren, e-post
thomas.blomgren@polisen.seFacklig företrädare
Fredrik Bergh, SACO, tfn 010-563 91 37
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-567 70 92
Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27
Övrig information
Anställningsform: Allmänvisstidsanställning, 12 mån med möjlighet till förlängning
Arbetsort: Falun
Arbetstid: Dagtid, flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Sekretesshandläggare
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under
https://polisen.se/krigsplacering och
https://polisen.se/sakerhetsprovningVälkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till
jobb.na@polisen.se senast den 2020-11-05. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A593.538/2020 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med ref.nr A593.538/2020 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på
www.polisen.se/personuppgifter/rekryteringDin ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
www.polisen.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-05
AdressPolismyndigheten - Falun
Kristinegatan 26
79129 FALUN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A593.538/2020".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Kristinegatan 26 (
visa karta)
791 29 FALUN
Ansökan E-post:
jobb.na@polisen.se Arbetsplats Polismyndigheten - Falun
Jobbnummer 5412216
Observera att sista ansökningsdag har passerat.