Sekreterare till stabens kanslienhet

Bräcke Kommun / Administratörsjobb / Bräcke
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Bräcke, Höganäs, Ängelholm, Helsingborg, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke Kommun i Bräcke, Ånge eller i hela Sverige

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på nära 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun ? lite närmare!

Staben har styrande och stödjande uppgifter inom avdelningsgemensamma områden. Kanslienheten har bland annat hand om dokument- och ärendehanteringen i kommunen och sekreterarskap för kommunstyrelsen, kommunfullmäktige samt för utskott. Enheten handlägger även valfrågor och sköter slutarkivering.

Publiceringsdatum
2019-07-12

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten omfattar arbetsuppgifter av handläggnings- och administrativ karaktär inom hela kanslienhetens område.
Du arbetar nära kommunens registrator, och övriga sekreterare. Ni ersätter varandra vid frånvaro. Det kan bland annat innebära diarieföring, posthantering och arkivarbete. Arbetet innebär mycket kontakter med politiker och med kommunens tjänstemän, men även med medborgare.
Du kommer utifrån behov att vara sekreterare i nämnder och utskott och kommer vid behov att ersätta kommunsekreteraren. Vid behov kommer du också att vara delaktig i andra delar av stabens arbete.
När du tillträder tjänsten kommer du, på grund av tjänstledigheter, i början att få göra en del kommunsekreteraruppgifter.

Kvalifikationer
Du som söker tjänsten ska ha högskoleexamen med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Som person är du strukturerad och har förmåga att arbeta självständigt, du har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad, noggrann och ansvarsfull. Du har mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Officepaketet.

Du bör ha några års yrkeserfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från offentlig verksamhet. Vana av att arbeta i ett digitalt ärendehanteringssystem är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Tillträde: snarast efter överenskommelse

Ev tillämpas provanställning

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-08-11
Ange följande referens när du ansöker: 112/19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stabschef Camilla Samuelsson 070-3752053

Företag
Bräcke kommun

Adress
Bräcke kommun
Box 190
84321 BRÄCKE

Kontorsadress
Hantverksgatan 25

Jobbnummer
4841977

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bräcke Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke Kommun: