Sekreterare till Allmänmedicinskt Kunskapscentrum, AMK

Region Kronoberg, Regionstab / Assistentjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Regionstab i Växjö, Ljungby eller i hela Sverige

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län". Region Kronoberg erbjuder dig friskvårdsbidrag, förmånligt årskort på tåg och buss, rabatt på våra personalrestauranger, egna träningslokaler, personalklubbar och inflyttarservice.
AMK arbetar med fokus på dagens primärvård och inriktning på framtidens nära vård. Utifrån ett helhetsperspektiv driver vi utvecklingsfrågor och utgör ett samlat forum för kvalitetsutveckling, utbildning, fortbildning och forskning för nära vård i Region Kronoberg.
Sedan 2023 01 01 tillhör Samordningsenheten AMK. Den har tidigare framför allt arbetat med frågor kopplade till Covid-19, men under 2023 kommer uppdraget förändras till att allt mer fokusera på att bistå länets 32 vårdcentraler i medicinska frågor.
För att kunna administrera den nya verksamheten samt stödja AMK i sina befintliga uppdrag behöver vi därför utöka vår kompetens med en sekreterare.

Publiceringsdatum
2023-01-16

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna kommer bland annat att utgöras av att administrativt leda olika befintliga strukturer inom AMK som exempelvis:
• Primärvårdsforum
• Kompetensutvecklingsrådet
• Primärvårdsrådet

Dessutom administrativt stöd till Samordningsenheten som exempelvis:
• Bygga upp en administrativ struktur för samordningsenhetens kommande uppdrag.
• Schemaläggning.
• Materialbeställning.
• Med mera...

I rollen ingår även att organisera och leda möten och utbildningar, vara webbredaktör och kontaktperson i IT-frågor, boka lokaler med mera.

Kvalifikationer
Du har breda administrativa kunskaper och förmåga att överblicka verksamheter som spänner över flera olika kompetensområden samt erfarenhet av att leda och administrera möten.
Administrativ utbildning på eftergymnasial nivå (YH-nivå).
Språkkunskaper som inbegriper goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Tidigare erfarenheter av Region Kronobergs administrativa system är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RST 2/23".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Kronoberg (org.nr 232100-0065)

Arbetsplats
Region Kronoberg, Regionstab

Kontakt
HR-konsult
Inger Jonsson

Jobbnummer
7348066

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Kronoberg, Regionstab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Kronoberg, Regionstab: