Sekreterare Kommunkansliet

Höganäs kommun Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Höganäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Höganäs, Bräcke, Helsingborg, Ängelholm, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Höganäs kommun Kommunledningskontoret i Höganäs

Höganäs kommun jobbar efter devisen "från kol till diamant". Det vill säga, vi är bra - men vi vill bli ännu bättre! Vi söker dig som vill jobba i en engagerad kommun med stor framåtanda. Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö i en gemytlig atmosfär.

Vill du vara med och slipa vår diamant?

På kommunledningskontoret blir du en central del av kommunens organisation och jobbar på eller nära avdelningar som personal, ekonomi, information, näringsliv och administration. Då organisationen är i en ständig rörelse och du befinner dig i närheten av rodret, kommer du aldrig ha en tråkig stund.

Publiceringsdatum
2012-05-25

Arbetsuppgifter
Allmänt
Kommunkansliet behöver under ett halvår en extraresurs för att möjliggöra för kommunsekreteraren att ta ett steg framåt och samordna kansliets arbete när kanslichefen är tjänstledig. Kommunkansliet har bland annat ett övergripande ansvar för dokument- och ärendehantering och arbetar med administrationen kring i första hand kommunfullmäktige samt kommunstyrelsen och dess utskott.

Om tjänsten
Som sekreterare ansvarar du under överinseende av kommunsekreteraren för framtagandet av handlingar till kommunstyrelsen, kommunstyrelsens utskott och kommunfullmäktige samt är sekreterare vid sammanträdena och skriver protokoll. Noggrannhet, analytisk förmåga, flexibilitet och känsla för service är egenskaper som är värdefulla i arbetet. Du ska kunna arbeta självständigt men även ha god samarbetsförmåga eftersom många arbetsprocesser berör ett stort antal personer. Du ska kunna utrycka dig klart och lättbegripligt i tal och skrift. Detta är betydelsefullt, såväl i kontakter med allmänheten som i mer formella sammanhang. Även andra arbetsuppgifter kan efter fallenhet komma i fråga.

Kvalifikationer
Våra förväntningar:
Formella meriter och högskoleexamen kommer inte i första hand även om detta naturligtvis är meriterande. Personlig lämplighet kommer att väga tungt vid tillsättningen av tjänsten. Som person ska du vara strukturerad och ansvarsfull. Eftersom arbetet innebär många kontakter sätter vi värde på din samarbetsförmåga och förmåga att ge bra service.

Anställning
Anställningen är en visstidsanställning med början den 1 september 2012 och sex månader framåt.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2012-09-01 , upphör: 2013-03-01

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-03
Ange följande referens när du ansöker: A275197
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Torsten Rosin, 042-33 75 11
Karin Runhagen, 042-33 73 26

Företag
Höganäs kommun Kommunledningskontoret

Adress
Höganäs kommun Kommunledningskontoret
26382 Höganäs

Jobbnummer
1254567

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Höganäs kommun Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Höganäs kommun Kommunledningskontoret: