Sekreterare för den politiska ledningen
Kommunledningskontoret, Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kommunledningskontoret, Kristianstads kommun i Kristianstad Kansli & ledning på Kommunledningskontoret
Kommunledningskontorets avdelning för Kansli & ledning svarar för förtroendemannaservice, ärendehantering, central post- och diariehantering och juridisk handläggning inom kommunen. Till avdelningen hör också kommunens konsumentvägledning.
Vi söker dig som vill arbeta nära kommunens beslutsfattare
Tjänsten är placerad på avdelningen Kansli & ledning inom det område där vi bereder ärenden och sköter sekreterarskapet i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommunstyrelsens arbetsutskott.
Publiceringsdatum2012-04-19Dina arbetsuppgifterSom sekreterare har du en viktig och central roll gentemot den politiska ledningen i kommunen. I arbetsuppgifterna ingår olika serviceuppgifter gentemot kommunalråden som t ex bokning av resor, iordningsställande inför möte, ansvar för fika, etc. Vidare hanterar du alla administrativa uppgifter kring borgliga vigslar, administration av jubileumssgåvor till medarbetare samt andra förekommande administrativa arbetsuppgifter. En naturlig del av arbetet är att vidareutveckla, förenkla och förbättra hantering och rutiner av ovanstående.
KvalifikationerDu ska minst ha gymnasieutbildning förslagsvis med samhällsvetenskaplig inriktning. Vidare ska du ha erfarenhet av kvalificerat sekreterararbete, gärna från politisk styrd organisation. Har du erfarenhet av att arbeta med dokument- och ärendehantering samt med förändring/vidareutveckling inom ditt arbetsområde är det meriterande.
Som person är du organiserad, strukturerad, noggrann, kommunikativ och serviceinriktad. Du har förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt som du ska kunna prioritera bland dessa även under perioder med hård belastning. I arbetet är dokumentation och kommunikation en viktig del, vilket kräver god känsla för språket samt att du har lätt för att uttrycka dig både i tal och skrift.
Du söker tjänsten på
www.kristianstad.se/jobb eller via nedanstående länk "ansökan via extern webbplats". Gå vidare till aktuell tjänst och sök via knappen "Sök tjänst" längst ner i annonsen. För att dina uppgifter skall sparas måste du först logga in innan du börjar svara på frågorna.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeSnarast
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-05-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: KLK:2012:5
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktMagnus Haara, Kanslichef, 044-13 56 10
Jenny Bondesson, Personalspecialist, 044-13 53 82
Facklig kontaktJakob Tannerfalk, Vision, 0738-53 28 61
Marie Färm, SACO, 044-13 51 15
FöretagKommunledningskontoret, Kristianstads kommun
AdressKommunledningskontoret, Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
KontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 1219528
Observera att sista ansökningsdag har passerat.