Sekreterare
Västra Götalandsregionen / Administratörsjobb / Skövde
2020-11-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sekreterare" (publicerad 2022-04-28) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Skaraborgs Sjukhus (SkaS) har verksamhet på flera orter i Skaraborg bl.a. i Falköping, Lidköping, Mariestad och Skövde. Vi ger specialistsjukvård inom ett trettiotal specialiteter och arbetar tillsammans för patientens hälsa genom livet, där vi erbjuder en sammanhållen och trygg vård. Varje dag och varje timma gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv. Vi bryr oss om dig som gör skillnad för andra och tillsammans skapar vi framtidens arbetsplats.
Publiceringsdatum2020-11-16BeskrivningVi behöver stärka upp med en vikarierande medarbetare till kanslifunktionen vid Kvalitets- och utvecklingsenheten, Förvaltningskontoret.
Kanslifunktionens uppdrag är främst att ge administrativ service åt sjukhusledning och sjukhusövergripande stab vid Skaraborgs Sjukhus. Kanslifunktionen arbetar för att stödja arbetet med att uppnå för sjukhuset uppsatta mål och de administrativa riktlinjer som styr en offentlig myndighet. Som medarbetare har man sin placering på Skaraborgs Sjukhus Skövde. Kvalitets- och utvecklingsenheten är en av fyra enheter inom Förvaltningskontoret och enheten omfattar också verksamhetsnära verksamhetsutvecklingsstöd, utvecklingsstöd i övergripande processer, projektledning, utdata, ärendesamordning och juridik.
Vad kan vi erbjuda dig?
En av våra medarbetare är just nu föräldraledig därför söker vi omgående en sekreterare för ett 6 månaders vikariat. Kanslifunktionen bidrar med administrativt stöd till sjukhusdirektör, biträdande sjukhusdirektör och patientsäkerhetsfunktionen (chefläkare/chefsjuksköterska).
Vi kan erbjuda ett spännande och varierande arbetsinnehåll. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att administrera möten, vilket innebär att skriva mötesanteckningar och skicka kallelser. Dessutom förekommer arbetsuppgifter som att transkribera diktat, diarieföring av allmänna handlingar, registrering av patientsäkerhetsärenden och att omhänderta inkommande post.
Vi har ett öppet och positivt arbetsklimat och du arbetar i nära samarbete med övriga sekreterare på enheten. Arbetet bedrivs med stor frihet under eget ansvar. Vår ambition är att hitta nya arbetssätt och skapa en arbetsmiljö där man kan känna sig trygg och värdefull, vi tror på medarbetarnas förmåga att tillsammans skapa den arbetsplatsen. Det ska vara roligt att gå till jobbet.
Din kompetens är viktig
Dina arbetsuppgifter utgår ifrån dina färdigheter och kompetenser, förutom sedvanliga arbetsuppgifter för yrket ser vi till att du får göra saker du är intresserad av. Kanske har du nu någon spetskompetens som är värdefull för oss? Som sekreterare hos oss erbjuds du variation i det dagliga arbetet och över tid.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har utbildning som medicinsk sekreterare/sekreterare eller motsvarande utbildning med mycket goda kunskaper i det svenska språket. Vi ser gärna att du är van vid att arbeta med olika IT-verktyg och har stor erfarenhet av att arbeta i Office-miljö. Du har bred administrativ erfarenhet med bakgrund i offentlig/landstingskommunal verksamhet, det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet som medicinsk sekreterare eller annan erfarenhet av sekreteraryrket från arbete inom hälso- och sjukvård.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet där egenskaper som serviceinriktad, flexibel, noggrann och strukturerad är viktiga. En hög integritet i arbetet är för oss angeläget och vi önskar att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Som person ser vi gärna att du kan ge ett gott bemötande, förmåga att skapa goda relationer och har ett positivt förhållningssätt till dina uppdrag. Du kan utföra arbetsuppgifter både självständigt och i samarbete med dina kollegor och du bidrar till kanslifunktionens utveckling av administrativa stödprocesser.
Är du intresserad och vill du bli en av oss? Ansök idag och berätta vad du kan bidra med. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast, enligt övernskommelse Visstidsanställning till
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/5628".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Västra Götalandsregionen (org.nr 232100-0131)
Arbetsplats Skaraborgs Sjukhus, Förvaltningskontoret, Kvalitets- och utvecklingsenheten
Jobbnummer 5446930
Observera att sista ansökningsdag har passerat.