Sekreterare

Stockholms stad, Tillståndsenheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Tillståndsenheten i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Tillståndsenheten i Stockholm finns under socialförvaltningen och har sina lokaler i Farsta centrum. Verksamheten vid tillståndsenheten syftar till att säkerställa en god efterlevnad av alkohollagen i stadens restauranger med serveringstillstånd. Kraven på service och rättssäkerhet i hanteringen är höga. Tillståndsenheten består för närvarande av 15 handläggare, tre assistenter, två samordnare och en enhetschef. För närvarande finns cirka 2100 gällande serveringstillstånd i Stockholm stad.

Publiceringsdatum
2015-07-11

Arbetsuppgifter
Tillståndsenheten söker nu en administrativ sekreterare. Tjänsten innefattar bland annat att du ska ansvara för det årliga Restaurangrapportsprojektet. Detta projekt innebär att du under hösten tar fram material och förbereder för information som ska gå ut till alla tillståndshavare i början av året. Under våren är din huvudsakliga arbetsuppgift att registrera och fakturera de ca 2100 restaurangrapporter som ska ha inkommit senast 1 mars varje år. Tjänsten innefattar också den löpande hanteringen av enhetens fakturering samt tidvis även ärenderegistrering.
Tjänsten innebär även att vara stödfunktion gällande enklare IT-frågor, kunna hjälpa till i kontakten mellan användare och support, delaktighet i visst förvaltningsarbete för verksamhetssystemet Public 360, löpande registervård i verksamhetssystemet samt viss administration och ombyggnad av hemsidan.

Kvalifikationer
Högskoleutbildning
Erfarenhet av faktureringsarbete
Mycket god datorvana och lätt för att lära sig nya system
Goda kunskaper i Officepaketet
Utbildning alternativt erfarenhet av webbproduktion inklusive kunskaper om webbdesign och bildhantering
Erfarenhet av framtagande av informationsmaterial
Verksamhetens behov och arbetstempo gör att den personliga lämpligheten kommer att vara av stor betydelse. Arbetsuppgifterna kräver noggrannhet och ett strukturerat arbetssätt. Eftersom arbetstempot tidvis är högt är det också nödvändigt att du kan prioritera och omstrukturera efter verksamhetens behov.

Som person är du strukturerad, analytisk och noggrann. Du är ansvarstagande, kan arbeta självständigt och har en god känsla för att arbeta rättsäkert och effektivt. Du tycker om att ge service och förmåga att skapa goda och förtroendeingivande relationer med både kunder och kollegor.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-01
Ange följande referens när du ansöker: A34658
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Cutlip (besvarar frågor under v 31), Enhetschef 08-508 25 057 carina.cutlip@stockholm.se

Facklig kontakt
Jösta Claeson, Vision 08-508 25 229 josta.claeson@stockholm.se
Ann-Marie Strömberg, SACO 08-508 25 335 ann-marie.stromberg@stockholm.se
Jan-Eric Berg, Jusek 08-508 05 039 jan-eric.berg@stockholm.se

Företag
Stockholms stad, Tillståndsenheten

Adress
Stockholms stad, Tillståndsenheten
Swedenborgsgatan 20
10664 Stockholm

Kontorsadress
Swedenborgsgatan 20 10664 Stockholm

Jobbnummer
2344372

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Tillståndsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Tillståndsenheten: