Sekreterare

Socialtjänsten, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uddevalla, Munkedal, Färgelanda, Vänersborg, Trollhättan eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialtjänsten, Administrativa avdelningen i Uddevalla

Uddevalla kommun

Liv, lust och läge blir livskvalitet i Hjärtat av Bohuslän! Allt fler människor och företag upptäcker
Uddevalla som en attraktiv plats att bo och leva i. Kommunen växer stadigt och har idag dryga 52 000
invånare. Uddevalla har med sin placering vid hav, skog och fjäll en omväxlande och vacker natur.
Handeln är stark och kommunen har ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och samverkan.
Uddevalla kommun är i ett expansivt skede och de närmsta åren sker stora etableringar inom handel samt
satsningar för att bli ett maritimt centrum.

Vill du arbeta med politik och förvaltning?
Vill du ställas inför spännande utmanngar?
Då är det här ett arbete för dig!

Publiceringsdatum
2012-11-12

Dina arbetsuppgifter
• Tyngdpunkten ligger på ansvar för förvaltningens diarium samt löpande diarieföring
• Du kommer att ge service till förvaltningschefen och bl a vara sekreterare i Kommunala Pensionärsrådet (KPR) och Kommunala Handikapprådet (KHR)
• Ersättare för förvaltningens nämndsekreterare, vilket bland annat innebär att du förebereder nämndens sammanträden, upprättar kallelser och protokoll samt sköter arvodeshanteringen, vid ordinarie befattningshavares frånvaro
• Arkiveringsarbete
• I övrigt förekommande sekreterararbete, efter samråd med Socialchefen och Administrativ chef 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en administrativ utbildning. Erfarenhet av arbete inom service samt administration är meriterande.

Du har mycket goda datakunskaper och är bra på att hantera olika system. Du är också duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Vidare är du en noggrann och ansvarsfull person med ett serviceinriktat förhållningssätt.

Vi vill att du har några års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter som innehållet i denna tjänst.

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.

Kunskap
För att Du ska kunna utföra dina arbetsuppgifter krävs att du har:

• Kunskaper i diarieföring
• Goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift
• Goda IT-kunskaper
• Kunskaper inom förvaltningsrätt (förvaltningslag, kommunallag, arkivlag, sekretesslag och tryckfrihetsförordning)

Kompetenser
Vi förväntar oss
Att Du har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad
Att Du har språklig analytisk förmåga och är strukturerad
Att Du är självgående och är kreativ
Att Du är lojal och tydlig

Så ansöker du
Vi vill att din ansökan innehåller ett personligt brev, CV samt meritförteckning.

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.

Arbetstider och omfattning
100% tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 2012/435
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bo Lundgren, Socialchef, 0522-69 70 20
Florence Johansson, Nämndsekreterare, 0522-69 70 21
Lars Alfredsson, Administrativ chef, 0522-69 70 23

Facklig kontakt
Nås via kommunens växel, 0522-69 60 00

Företag
Socialtjänsten, Administrativa avdelningen

Adress
Socialtjänsten, Administrativa avdelningen
Varvsvägen 1
45181 Uddevalla

Jobbnummer
1389906

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialtjänsten, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialtjänsten, Administrativa avdelningen: