Sekab i Örnsköldsvik rekryterar Lönespecialist

Experis AB / Administratörsjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige

Sekab är ett svenskt grönt kemibolag. Vi tillverkar biobaserade kemikalier och bränslen. Vi bedriver framstående forskning och utveckling av teknik för nya produktmöjligheter. Vi hjälper våra kunder att fasa ut ohållbara produkter och processer för en bättre och grönare värld. Vår kemifabrik, vår demonstrationsanläggning och vårt huvudkontor finns i Domsjö utanför Örnsköldsvik. Mer om Sekab kan du läsa på vår webbplats www.sekab.com.



Vi välkomnar dig som vill jobba som lönespecialist med oss, i ett framgångsrikt och välmående företag med stark tillväxt! När vi nu utökar vår finansavdelning erbjuds du en betydelsefull roll på en händelserik och dynamisk arbetsplats med många kontaktytor, både internt och externt.

Publiceringsdatum
2022-08-15

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara en del av vår finansavdelning, på vårt huvudkontor i High Coast Innovation Park utanför Örnsköldsvik. Du rapporterar till ekonomichefen och ingår i ett härligt gäng med fem kompetenta medarbetare inom ekonomi och lön, som hjälper dig att på bästa sätt komma in i din nya roll. Du kommer även att ha samarbete med HR-chefen.

Du arbetar med hela processen inom löneadministration och kommer att vara en viktig kugge för att säkerställa att våra sjuttio medarbetare får korrekta ersättningar. Arbetet innebär rapporteringar till både interna och externa intressenter. Du rapporterar exempelvis till olika myndigheter samt parter gällande försäkringar och pensioner.

Du stödjer organisationen utifrån gällande lagar och avtal inom HR/löner och med din erfarenhet bidrar du med beräkningar och underlag samt utformar avtal och överenskommelser med medarbetare. Du stödjer chefer och medarbetare i pensions- och försäkringsfrågor, ofta i samarbete med vår externa försäkringsmäklare. Du kommer också att vara delaktig i hur vi kan utveckla våra rutiner, avtal och arbetssätt inom löneadministration och HR-processer.

Vem är du?

Vi söker dig som har någon form av eftergymnasial utbildning inom området HR/lön/ekonomi och har arbetserfarenheter inom motsvarande områden, gärna kopplat till industriella kollektivavtal. Erfarenheter av personalsystemet Agda PS är meriterande.

För att trivas i rollen uppskattar du att jobba både självständigt och i team - med stora, små och varierande arbetsuppgifter. Du har ett organiserat arbetssätt som säkerställer korrekt hantering utifrån gällande lagar och avtal. Du utrycker dig väl i både tal och skrift.

Som person är du öppen, social och har hög integritet. Du bidrar med din positiva energi och vi uppskattar att du delar med dig av dina kunskaper och idéer för att utveckla verksamheten framåt.

Du blir en viktig ambassadör för Sekabs HR-processer och förväntas arbeta enliga vår värdegrund som är viktig för oss. Tillsammans har vi valt orden: Engagemang, Förtroende och Kreativitet - för att symbolisera hur vi tillsammans vill arbeta med varandra och med våra externa partners. I vårt företag lägger vi stor vikt vid att alla skall trivas och uppskatta att arbeta på Sekab, där välmående och en trivsam arbetsmiljö är viktigt för oss alla! Besök gärna Sekabs konto på Instagram för att se hur det är att jobba hos oss.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt. Lön enligt överenskommelse och gällande kollektivavtal.

Kontakt och ansökan

Du söker tjänsten via jeffersonwells.se där du laddar upp CV och personligt brev i pdf-format. Om du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 - 377 20 63 eller via mail: annakarin.bergqvist@jeffersonwells.se

För fackliga frågeställningar kontakta:
Akademikerna, Christina Bas, 070-605 03 38
Unionen, Pär Nordlander, 070-680 06 97

Sista dag att ansöka är 5 september

Vi välkomnar din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6a434ed7-13c4-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Sekab

Kontakt
AnnaKarin Bergqvist
+46703772063

Jobbnummer
6886052

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: