Second Line tekniker till ledande resebyrå
Wrknest AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2022-10-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Second Line tekniker till ledande resebyrå" (publicerad 2022-11-29) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wrknest AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Här är chansen för dig vars största intressen är IT och resor, att få kombinera dessa två på arbetsplatsen. Vår kund är en ledande resebyrå med IT-infrastruktur över fyra nordiska huvudkontor, flygbolag samt ca 70 branschkontor och hotell över hela världen.
Som IT-tekniker kommer du vara en del av ett team på fem personer som totalt ansvarar för 140 medarbetare. Teamet är i snabb tillväxtfas och du kommer vara med och sätta standarden för arbetet framåt samtidigt som du utvecklas i snabb takt inom IT-området. Denna roll flesta supportärendena idag sköts via fjärrstyrning, men det finns stora möjligheter att även åka ut till de olika siterna. Detta gör att rollen erbjuder stor flexibilitet i hur mycket resande arbetet innefattar, vare sig du är globetrottern som vill se nya ställen runt om i världen eller personen som har en vardag som gör det svårt att vara borta mycket. Du kommer oavsett spendera mestadels av din tid på kundens kontor på Kungsholmen i Stockholm.
Den tekniska miljön är i huvudsak Microsoft-baserad med SCCM, Office 365, Active Directory där det även är en hybrid mellan Azure cloud och on-prem. Du kommer även arbeta mycket med både SaaS och PaaS-lösningar.
Denna roll är ett konsultuppdrag på 6 månader, där du därefter kommer erbjudas anställning hos vår kund om det känns bra från båda parter.
Publiceringsdatum2022-10-28Om tjänstenSom Second Line tekniker kommer du tillsammans med ditt team ansvara för en välfungerande IT-miljö för företagets användare. Du kommer att ansvara för de lite komplexa ärendena kopplat till IT och nätverk som eskalerats från dina kollegor i first line. Du kommer arbeta mycket onsite men en del ärenden kommer också skötas via telefon/fjärrstyrning.
Du kommer exempelvis arbeta med:
• Installation och support av klienter, skrivare, servrar och applikationer
• Support och underhåll av IT-infrastruktur på kontor, hotell, resorts och flygplatser
• Support och underhåll av interna applikationer och system
• Proaktivt assistera användare för att öka den tekniska kunskapen
Denna tjänst passar dig som har ett stort IT- och reseintresse, vill växa inom IT och samtidigt få chansen att se nya platser i arbetet. Du får vara med och bygga upp ett team på ett bolag som är i stark uppskalning.
Vad vi söker
• Tidigare erfarenhet av arbete som supporttekniker, med goda kunskaper inom IT och nätverk.
• Tidigare erfarenhet av Office 365, Active Directory och SCCM
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• Det är meriterande om du tidigare har arbetat i en 2:nd Line- roll.
Som person tror vi du har ett stort IT-intresse och har en god förmåga att strukturera och leverera ett arbete av god kvalitet. Du gillar att hugga tag i problem där det inte finns en färdig lösning och är duktig på att på ett serviceinriktat och pedagogiskt sätt kunna hjälpa användarna att lösa sina tekniska problem.
Övrig information
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: 6 månader med chans till överrekrytering
Placeringsort: Kungsholmen, Stockholm
Om företagetVår kund är en arbetsplats med ett stort kunnande, högt tempo och en drivkraft att hela tiden bidra till att förbättra verksamheten. Ett företag där de har roligt och bryr sig om varandra, med fokus på visionen att ge sina kunder fantastiska reseupplevelser - De bästa veckorna på året. De erbjuder en spännande och utvecklande miljö där du får möjlighet till en intern karriär.
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2023-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWrknest AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Wrknest AB (org.nr 559293-2213),
http://www.wrknest.se Arbetsplats Wrknest
Jobbnummer 7118835
Observera att sista ansökningsdag har passerat.