Second line tekniker
Declan AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Declan AB i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Vårt primära fokus är att utveckla strategiska och långsiktiga relationer med våra kunder. Vår ambition med långsiktiga partnerskap har gett oss möjlighet att hjälpa många organisationer att nå sina affärsmål och växa strategiskt genom en effektiv användning av teknik. Vi utmärker oss genom att vi har alldeles särskilt erfarna och duktiga konsulter. Vi arbetar inom declan's fyra affärsområden: Specialister, Lösningar och Drifttjänster samt försäljning av mjukvaror, hårdvara och tillhörande produkter så att våra kunder har en konkurrenskraftig IT plattform.
Vi söker efter IT-begåvningar och problemlösare som brinner för att hjälpa användarna med deras IT-problem i Göteborg, Är du en av dem?
Publiceringsdatum2013-03-25Dina arbetsuppgifterSom second line tekniker kommer du att ge support åt företagets kund/användare. Din primära arbetsuppgift blir att hantera de incidenter som eskalerats vidare från frist line support tekniker. Du kommer att arbeta med felsökning och analys i Microsoft server miljö och Active Directory. I rollen har du mycket kundkontakt och löser ärenden via remote.
Du kommer att arbeta 38 h-40/vecka på vardagar under kontorstid.
Utbildning och erfarenhetVi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta i first-och secon line helpdesk. Du har god erfarenhet av felsökning och support inom Active Directory, TCP/IP, Windows Server 2003/2008r2,Terminal server, Microsoft Exchange, Outlook 2003/2010 och nätverks skrivare. Du också har erfarenhet inom hantering av Exchange mejlserver, vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av Citrix. Som person är du engagerad, tålmodig och serviceminded. För att vara framgångsrik i rollen bör du vara en teknisk problemlösare som trivs i en supportfunktion med mycket kundkontakt.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-24
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagDeclan AB
AdressDeclan AB
Finlandsgatan 68
16474 Kista
Jobbnummer 1503563
Observera att sista ansökningsdag har passerat.