Second Line Support till Svenska Retursystem
Sharper Stockholm AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2020-11-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Second Line Support till Svenska Retursystem" (publicerad 2020-12-28) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sharper Stockholm AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2020-11-25Om företagetSvenska Retursystem är det smarta kretsloppet för våra livsmedel. Bakgrunden till vår uppkomst var övertygelsen om att hela dagligvarubranschen skulle gynnas av ett gemensamt system för lastbärare, där ansvaret skulle administreras och skötas av en gemensam part.
Vårt system är baserat på standardiserade lastbärare och standardiserade tjänster som ger effektiva och hållbara varuflöden för alla aktörer i hela kedjan, från producent ut till butiken eller restaurangen. Genom samarbete och återanvändning minskar vi branschens miljöpåverkan. Vår drivkraft är att skapa effektiva processer i alla led och vi arbetar därför ständigt med att utveckla så enkla, effektiva och hållbara lösningar som möjligt för branschen.
Svenska Retursystem söker nu en Second Line Support med placeringsort Västerås eller Stockholm. Resor till Västerås eller Stockholm förekommer. Tjänsten är tillsvidare med sex månaders provanställning.
Mer information om Svenska Retursystem och hur kretsloppet fungerar hittar du här. (
https://www.retursystem.se/sv/hur-funkar-det/vart-retursystem/)Din roll:
I rollen som Second Line Support kommer du vara en viktig kugge i framtagandet av Svenska Retursystems nya applikation för ökad hållbarhet och leveranssäkerhet mot kund. Du kommer vara länken mellan teknisk kundsupport och utvecklingsteamet, där du driver lösningsförslag, testar och supporterar kund och verksamhet.
Du erbjuds förutom varierade arbetsuppgifter och härliga arbetskamrater en företagskultur som skapar engagemang och tillit. Svenska Retursystem har genom sitt arbetssätt kunnat bygga bort många chefsled vilket gör att individen kommer fram, får mandat och har större möjlighet att påverka. Information delas transparent och alla i organisationen är delaktiga på resan mot de gemensamma målen som är ökad hållbarhet före kostnad.
Du kommer samarbeta med ca 15 kundtjänstmedarbetare som hanterar dagliga kundärenden och utvecklare i Stockholm, Makedonien och Holland. Utöver detta har du breda kontaktytor både internt och externt. Du kommer få möjlighet att utbilda dig såväl i våra system, processer och ditt självledarskap. Under din första tid hos oss kommer du att arbeta nära våra kollegor i Örebro fysiskt och digitalt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Kravställning när du deltar i utveckling och testning av applikationer.
• IT-support mot kund och verksamhet i applikationsfrågor.
• Involverad när nya kunder läggs upp digitalt.
• Daglig övervakning och uppföljning av loggar.
• Samordnare av Super users i systemet Jeeves och Super user av Avalanche som är transaktionsmotor i våra system.
ProfilVi söker dig som har minst två års erfarenhet av att med hjälp av SQL ta ut och modifiera data i relationsdatabaser. Du har goda kunskaper i affärssystem och har även lätt för att sätta dig in i nya affärssystem där data finns lagrad. För att bli framgångsrik i den här rollen tror vi att du arbetat med daglig problemlösning i en dynamisk miljö. Vi ser även att din svenska såväl som engelska är flytande. Kontakt sker både med engelskspråkiga kunder, leverantörer och utvecklare. Utbildning inom exempelvis systemvetenskap är ett plus, men mest avgörande är din erfarenhet. Vidare ser vi det som meriterande om du tidigare arbetat med supportfrågor inom logistik och har erfarenhet av att arbeta med något BI-verktyg.
Som person är du prestigelös och öppen då företagskulturen på Svenska Retursystem är platt med få chefsled. Du förväntas ta egna beslut och stå upp för dessa. Svenska Retursystem arbetar agilt och du behöver ibland lyfta luren och ringa direkt till exempelvis en kund eller leverantör. Vi ser även att du kan arbeta självständigt, är kommunikativ och strukturerad.
I denna rekryteringsprocess samarbetar Svenska Retursystem med Sharper. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vilket är 2020-12-31. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 8 612 04 90. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om företagetSharper är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på chefs- och specialistroller. Sharper ingår i koncernen The Soft Skills Family och är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Supply Chain samt Office & HR.
Vi på Sharper tycker att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. Vill du veta vilka soft skills som just du har och hur du kan använda dessa på bästa sätt?
I samband med att du skickar i din ansökan får du möjlighet att svara på ett frågeformulär från Psycruit gällande dina soft skills. Formuläret tar ca 10 minuter att utföra och efter du besvarat frågorna kommer du få en feedbackrapport mejlad till dig som ingående belyser dina soft skills. Rapporten kan du sedan använda för personlig och professionell vidareutveckling.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Följ oss gärna på LinkedIn Sharper Sweden (
https://www.linkedin.com/company/sharper/)Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSharper Stockholm AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sharper Stockholm AB (org.nr 559086-6074),
http://www.sharper.se Arbetsplats Sharper
Jobbnummer 5461951
Observera att sista ansökningsdag har passerat.