Second line support till helhetsleverantör inom IT

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2015-03-05

Företaget
Bravura söker en dig som vill arbeta med second line support åt en helhetsleverantör inom IT. Företaget erbjuder olika typer av IT-lösningar till sina kunder. Där det främsta är att fungera som kundens IT-avdelning, vilket innebär ett helhetsansvar för kundens IT. Allt från drift av system i deras datacenters till slutanvändarsupport i Service Desk. Företaget har kontor i Stockholm och Uppsala, och idag finns totalt cirka 60 anställda. Företaget befinner sig i en expansiv fas och för dig som vill vara med på denna resa finns stora utvecklingsmöjligheter.

I rollen som second line support arbetar du gentemot företagets kunder och besvarar ärenden för hela IT-miljön. Du har hand om ärenden såsom nätverk, klienter, servrar och back-up. I samband med att du löser ärenden åt kunderna är du även med och säkerställer och utvecklar kundens IT-miljö.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som second line support arbetar du gentemot företagets kunder och besvarar ärenden för hela IT-miljön. Du har hand om ärenden såsom nätverk, klienter, servrar och back-up. I samband med att du löser ärenden åt kunderna är du även med och säkerställer och utvecklar kundens IT-miljö.

Kvalifikationer
• Erfarenhet från liknande arbete i minst 2 år
• Eftergymnasial utbildning alternativt erfarenhet inom branschen
• Goda kunskaper av servrar, nätverk, klienter och hårdvara
• Vana av arbete i VMware och Hyper-V (meriterande)
• ITIL certifiering (meriterande)
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Vi söker dig som trivs att arbeta med support. Du är tekniskt kunnig och kan lätt sätta dig in i kundens ärende. För dig är varje ärende lika viktigt oavsett vad det handlar om. Du är en servicemänniska som gör det lilla extra för kunden. Du är van att ge användarssupport och vet hur du gör det på bästa sätt över telefonen eller via fjärrskrivbordet. I rollen är du kommunikativ och social samt att du arbetar problemlösande. Du är strukturerad och driven och duktig med dokumentation. För dig är det viktigt att fånga kundens behov, lösa det och gå vidare. Vill du utvecklas i en spännande supportmiljö med mycket varierande arbetsuppgifter är detta rätt möjlighet för dig!

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm eller Uppsala
Lön: enligt ök.
Kontakt: Bravura, info@bravura.se , tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: second line support, 2nd line, servrar, nätverk, klienter, VMware, Hyper-V, ITIL

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linus Holmgren 08-40024050 linus.holmgren@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2192665

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: