Se hit alla undersköterskor! Vi söker semestervikarier till hems
Stenungsunds kommun, Sektor socialtjänst / Undersköterskejobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Stenungsund,
Orust,
Lilla Edet,
Tjörn,
Kungälv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun, Sektor socialtjänst i Stenungsund Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.
Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med ca 27 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.
Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten.
Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Socialtjänst innefattar 4 verksamheter; särskilt boende/kommunal hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg, ordinärt boende/personlig assistans samt funktionshinder.
Vård och omsorg ansvarar för äldreomsorgen i Stenungsunds kommun. Hemsjukvården som utförs är lagstyrd och regleras primärt av Socialtjänstlagen (SoL) och Hälso- och sjukvårdslagen (HsL). Med människan i fokus verkställs insatser genom bistånd till personer som har olika behov av hjälp och stöd i sin vardag. Alla instanser som görs för den enskilde i kedjan bidrar till en kvalitativ och säker vård och omsorg.
Publiceringsdatum2022-03-14ArbetsuppgifterSom undersköterska i hemsjukvården börjar dagen med ett planeringsmöte där du och tjänstgörande sjuksköterskor går igenom dagens ärenden. Du kommer på delegation utföra arbete både på våra särskilda boenden och i ordinärt boende hemma hos patienten.
Exempel på delegerade uppgifter: provtagningar (kapillärt, venöst), subcutana injektioner, såromläggningar, RIK, KAD vård, PD-dialys, stomivård med mera.
Schemalagd arbetstid: Dagtid
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad undersköterska med några års erfarenhet eller dig som är sjuksköterskestudent, minst termin fyra och som önskar arbeta tillsammans med våra sjuksköterskor i hemsjukvården i sommar.
Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.
Körkort är ett krav.
Personal inom verksamheterna Vård och omsorg samt Funktionshinder möter dem som drabbas hårdast av covid-19. Att minska risken för att personal smittar omsorgstagare är en fråga om patientsäkerhet. Därför rekommenderar sektor Socialtjänst starkt att personal som arbetar vård- och omsorgsnära är vaccinerade mot covid-19.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Intervjuer sker löpande. Tillträde enligt överenskommelsen. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStenungsunds kommun, Sektor Socialtjänst
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1101987".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stenungsunds kommun (org.nr 212000-1298)
Arbetsplats Stenungsunds kommun, Sektor Socialtjänst
Kontakt Enhetschef Hemsjukvård
Christina Andersson
christina.andersson4@stenungsund.se 0303-732802 Jobbnummer 6434636
Observera att sista ansökningsdag har passerat.