SCM Specialist
Quest Consulting Sverige AB / Logistikjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Västerås,
Eskilstuna,
Enköping,
Strängnäs,
Arboga eller i
hela Sverige Om rollen Vi söker en SCM Specialist till vår kund i Västerås!
Du kommer att vara direkt ansvarig för aktiviteter för utveckling och lansering på marknaden av nya robotar, och/eller för överföring av robotars produktion till anläggningen i Västerås. Den primära uppgiften handlar om att säkerställa tillgången på inköpt material för prototyper till FoU-laboratorier, och material för förserieproduktionskörningar och serieproduktionsupprampning till monteringsanläggningen.
Huvudaktiviteterna avser materialanskaffning, planering, genomförande av inköpsrekvisitioner och övervakning av leveranser från leverantörer för komponenter och material; samordna genomförandet med projektledare inom produktion och inom FoU; gå med i projektmöte för att anpassa och följa projektplanerna; samordna de kvalitetssäkringsaktiviteter som utförs av kvalitetsfunktionerna på de inköpta materialen, utarbeta och kommunicera prognoser och utföra kostnadsanalys av materialräkningar.
Du kommer att arbeta i en global miljö med tvärfunktionella och internationella interaktioner, inom en global försörjningskedja. Samarbeta med Supply Chain Management-teamen i Västerås och i Shanghai: Inköp, materialplanering, leverantörskvalitetssäkring och interaktion med teknik, produktion, projektledning, ekonomi och annat.
Bakgrund av kompetens och erfarenhet:
• Erfarenhet av inköp av direkt material i ny produktutveckling.
• Kandidatexamen eller mastersexamen inom en relevant disciplin.
• Resultatorienterat tankesätt och effektiv problemlösningsattityd.
• Utmärkt kommunikationsförmåga.
• Erfarenhet från internationell miljö, med bakgrund inom industriell tillverkning, robotik, automation eller elektronik och av leverantörskvalitet, meriterande så därmed inget krav.
• Kunskaper i användning av MS Office, främst Excel och PowerPoint.
• Kunskap av SAP är att föredra, detta är meriterande och därmed inget krav.
• Flytande i engelska och svenska, i tal och skrift.
Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting och du arbetar som konsult hos vår kund i Västerås med start i början på januari. Anställningen är på heltid, tillsvidare och arbetet är förlagd på dagtid.
Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post
info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Ersättning Månadslön Kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2022-12-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659)
Arbetsplats Quest Consulting
Jobbnummer 7242096
Observera att sista ansökningsdag har passerat.