Schemaplanerare för äldreomsorgen, Partille kommun

Partille kommun / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun i Partille

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Vård- och omsorgsförvaltningens avdelning äldreomsorg har idag ca 450 medarbetare. Vi erbjuder främst vård och omsorg till äldre genom hemtjänst och särskild boende. Under de senaste två åren har vi inom äldreomsorgen arbetat aktivt med att öka andel heltidsanställningar med ett lyckat resultat. Vi är nu redo att ta nästa steg och förbereder att centralisera all schemaläggning inom äldreomsorgen till 2024.

Publiceringsdatum
2023-03-08

Arbetsuppgifter
Vi söker nu dig som vill vara med i processen att centralisera arbetet med schemaläggning för hela äldreomsorgen. Du kommer att ha en nyckelroll i att förlägga medarbetarnas arbetstid utifrån verksamhetens behov och rådande lagstiftning.

Under 2023 kommer du främst att arbeta med schemaläggning i vårt verksamhetssystem Heroma mot ett av våra större äldreboenden. I arbetsuppgifterna ingår även viss rekrytering samt administration. Utöver detta har du en aktiv roll med att förbereda och ta fram arbetssätt för en samordnad schemaläggning för hela äldreomsorgen. Från 2024 kommer du tillsammans med tre andra medarbetare, i nära samarbete med kommunens bemanningscontroller, arbeta med schemaläggning mot hela avdelning äldreomsorgen.

Till ditt stöd ingår du i nätverk med liknande funktioner och har en nära dialog och stöd från kommunens bemanningscontroller och andra funktioner inom vår HR-avdelning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av schemaläggning av större arbetsgrupper, gärna med ansvar för fler enheter och erfarenhet av resursplanering. Du har kunskap om rådande lagstiftning kopplat till området såsom tex arbetstidslagen och arbetsmiljölagen.

Meriterande för tjänsten är eftergymnasial utbildning med inriktning på bemanningsplanering, logistik, administration eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Stor vikt kommer att läggas på arbetslivserfarenhet kopplat till de arbetsuppgifter som beskrivits ovan.

Då arbetet i till största del sker i våra digitala system besitter du god digital kompetens och datavana. Att arbeta som schemaplanerarna är att vara ett stöd för äldreomsorgens verksamheter och i rollen ingår att aktivt föra en dialog samt informera om schemaläggning. Därför letar vi efter dig som är lugn och tillmötesgående i ditt bemötande samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du tar ansvar och strukturerar ditt arbete på ett självständigt och effektivt sätt samtidigt som du är duktig på att arbeta ihop med andra där du kommunicerar och löser problem på ett konstruktivt sätt. Som person är du utåtriktad i yrkesmässiga sammanhang och det faller sig naturligt att skapa och underhålla kontakter i arbetet.

Schemaplaneringen utgår från verksamhetens behov, budget och lagstiftning därför behöver du ha en god analytisk förmåga och kunna vända och vrida på invanda mönster för att hitta de bästa lösningarna. Du har en fallenhet för att se helheten och förstår påverkan av individuella scheman i ett större sammanhang. Vi ser gärna att du använder dig av sammanställningar och analyser förslagsvis via Excel.

Varmt välkommen till avdelning äldreomsorg! Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "23/92".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Kontakt
Enhetschef
Ann-Catrin Borneklint
031-792 13 37

Jobbnummer
7525707

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun: