Schemakonsult

Skellefteå kommun, socialkontoret / Administratörsjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, socialkontoret i Skellefteå

Vi söker nu en schemakonsult som vill vara en del av en verksamhet där vi arbetar mest av allt för andra, men även för varandra. Tillsammans arbetar vi för att andra ska få en vardag som funkar bättre. Varje dag för hela Skellefteå.

Personalutvecklingsenhetens schemacenter är en stabsfunktion på socialkontoret och vi ansvarar för schemaläggning till verksamheter inom Stöd och service samt Vård och omsorg. Vårt uppdrag är att vara ett verksamhetsnära professionellt chefsstöd i bemanningsprocessen så att det skapar värde för verksamheten och dem vi är till för.

Vill du vara med och bidra till att rätt kompetens finns på rätt plats vid rätt tid, för att säkerställa god vård och omsorg? Då är det här rätt tillfälle för dig!

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2023-10-02

Arbetsuppgifter
Som schemakonsult kommer du att arbeta som stöd till chefer främst inom socialkontoret. Du skapar scheman från grunden samt färdigställer och korrigerar efter behov.

I rollen har du en stöttande och rådgivande funktion när det gäller bemanningsfrågor och schemaläggning. Det innefattar bland annat att planera för och hålla i utbildningar, att delta på arbetsplatsträffar och samverkan som expert inom området.

Du kommer att arbeta i både schemasystemet Timecare planering och lönesystemet PersonecP samt vara ett praktiskt IT-stöd för schemaläggning. Din uppgift är även att ta fram och analysera rapporter för uppföljning.

Du arbetar mot deadlines och tempot i arbetet varierar över tid. Du ges stort eget ansvar för att lägga upp ditt arbete och behöver klara perioder där högre tempo krävs.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som schemakonsult behöver du ha ett logiskt tänkande och kunna se matematiska mönster. Problemlösning antar du som utmaningar och du brinner för förbättringsarbete. Du trivs när du får hjälpa andra, har god samarbetsförmåga och ett professionellt bemötande. Du har erfarenhet av att arbeta utifrån ett konsultativt förhållningssätt och är bekväm i att prata inför grupper.

Du har erfarenhet av schemaläggning till grupp och hanterar obehindrat dator som arbetsverktyg. För dig är det naturligt att snabbt kunna växla mellan olika arbetsuppgifter, att prioritera även när tempot är högt och att använda tiden effektivt.

Du är tydlig i din kommunikation och behärskar det svenska språket, både skriftligt och muntligt. Ett krav för rollen är att du har fullständig gymnasieutbildning.

ÖVRIGT
Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period.

Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats.

Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "324631".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skellefteå kommun (org.nr 212000-2643)

Arbetsplats
Skellefteå kommun, Socialkontoret

Kontakt
HR-partner, Rekryteringscenter
Åsa Grundberg
0910-73 50 00

Jobbnummer
8156096

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skellefteå kommun, socialkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skellefteå kommun, socialkontoret: