Schemaadministratör
Egen Assistans Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Egen Assistans Sweden AB i Stockholm,
Uppsala,
Göteborg eller i
hela Sverige Vi söker dig som vill hjälpa oss och andra att bli bättre.
Publiceringsdatum2023-12-13Om företagetEgen Assistans är ett familjeföretag som etablerades år 2017 med syftet att ge personer med funktionsnedsättning möjligheten att ta kontroll över sina egna liv. Vi erbjuder tjänster för egna arbetsgivare för att stödja dem i hanteringen av sin administration. Vi fokuserar på att leverera hög kvalitet och tror på individens förmåga att vara självständig.
Vi säkerställer att personer som är berättigade till personlig assistans även får nödvändigt stöd för att anställa sina egna assistenter. Genom Egen Assistans tar vi hand om alla administrativa uppgifter som lönehantering, schemaläggning och fakturering gentemot kommunen mm. Vi möjliggör för fler människor att vara sina egna arbetsgivare och ta kontroll över sin vardag.
Vi söker nu en professionell och engagerad medarbetare som vill bli en del av vårt team. Som medarbetare hos Egen Assistans kommer du att ha möjlighet att bidra till en meningsfull verksamhet och göra skillnad i människors liv. Vi värdesätter kvalitet, pålitlighet och en stark arbetsmoral.
Vi söker en
Erfaren schemaadministratör inom LSS-branschen som även har kunskap inom arbetstidslagen och hushållslagen. I denna roll kommer du att ha som huvudsakligt ansvar att ge stöd och rådgivning samt administrera schemaläggning för våra uppdragsgivare. Vi söker någon med tidigare erfarenhet inom administrativt arbete, gärna inom assistansbranschen. Du bör vara strukturerad, noggrann och ha förmågan att arbeta självständigt. Kunskap om relevant lagstiftning och förmågan att hantera olika system och program är också önskvärt.
Uppdraget kan bland annat omfatta följande arbetsuppgifter:
• Hjälpa nya uppdragsgivare att skapa grundschema efter deras behov,
• Utbilda uppdragsgivare i hur de själva hanterar schema i systemet,
• Vara behjälplig med schemaläggning tillsammans med uppdragsgivare,
• Svara på frågor kring arbetstidslagen och hushållslagen,
Vad du behöver för att lyckas i rollen
För att lyckas i rollen behöver du ha tidigare erfarenhet av att skapa schemor, alltså ej endast bemanning, arbetstidslagen och hushållslagen inom LSS-branschen. Du bör också vara kommunikativ och samarbetsvillig samt ha ett flexibelt tillvägagångsätt som passar i en dynamisk miljö. Erfarenhet av schemaläggningssystemet AiAi är extra meriterande.
Vad du får från Egen assistans
Vi kan erbjuda dig flexibilitet i arbetet med en hybrid arbetsmodell som både möjliggör distansarbete och arbete på kontoret. Din work-life balance är viktig för oss och vi strävar efter att erbjuda en trivsam och välmående arbetsmiljö. Egen Assistans befinner sig i en tillväxtfas och genom att ansluta dig till oss blir du en del av framgången med möjlighet till utveckling och karriärmöjligheter.
Låter detta intressant?
Skicka då in din ansökan redan idag. Vi jobbar med löpande urval och du är välkommen att skicka din ansökan så snart som möjligt med senaste 2 februari 2024. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare via
omar.jama@egenassistans.se Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-02
E-post:
omar.jama@egenassistans.se Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Egen Assistans Sweden AB (org.nr 559356-1326),
https://egenassistans.se/ Jobbnummer 8327338
Observera att sista ansökningsdag har passerat.