Scandic Talk söker Shiftleader till Receptionen

Scandic Talk / Receptionistjobb / Stockholm
2017-06-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Scandic Talk söker Shiftleader till Receptionen" (publicerad 2017-08-02) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scandic Talk i Stockholm

Hotell Scandic Talk ligger vägg i vägg med Stockholmsmässan i Älvsjö och du tar dig lätt in till Stockholm city med pendeltåg eller bil på endast 10 minuter. Samtidigt finns det stora grönområden i hotellets närhet som lockar till utomhusaktivitet. Scandic Talk är ett modernt hotell fullt med upplevelser och möjlighet till avkoppling både för dig som är här i affärer och för dig som reser med familjen.

Vilka är vi och vad kan vi erbjuda dig?

Vill du vara en del av Nordens marknadsledande hotellkedja med nästan 230 hotell och 14000 medarbetare? Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom inspirerande karriärvägar, både i Sverige och utomlands och vi ser gärna att du har vilja och potential att ta ytterligare steg inom vår organisation.

Är du vår nya Shiftleader i receptionen?

Då kommer du dagligen att möta de viktigaste personerna hos oss - våra gäster! Därför söker vi dig som gillar att kombinera service i världsklass med försäljning. Du älskar mötet med gästen och har förmågan att skapa goda relationer på kort tid. Du tar initiativ, är flexibel för förändringar och har förmågan att se lösningar. Du kan hantera stressiga situationer och samtidigt prioritera rätt saker. Att arbeta i team och vara en omtänksam kollega, ser vi som en självklarhet. Arbetstiderna varierar mellan dag- och kvällspass.

Vad är din roll?

Din roll är otroligt viktigt för Scandic då du är vårt ansikte utåt och påverkar gästens intryck och vistelse. Som Shiftleader hos oss är det viktigt att vara uppdaterad och ha en övergripande syn över hotellets verksamhet och omgivningens händelser, detta bidrar till service utöver det vanliga. Du ska:

Ansvara för driften under ditt pass
Utföra administrativa uppgifter tillsammans med receptionschefen
Introducera och handleda nya medarbetare
In - och utcheckning
Merförsäljning och kassahantering
Fakturering
Säkerställa att avdelningen når uppsatta mål
Stötta andra avdelningar vid behov
Vi söker dig som har

Minst 2 års erfarenhet från serviceyrket
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
Goda datakunskaper
Kunskaper i bokningssytemet Opera eller Scorpio
Meriterande

Erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter
Hotell och restauranglinje på gymnasienivå eller liknande
Erfarenhet från att koordinera daglig drift
Kontakt

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig chef, Anna-Karin Molin på mail anna-karin.molin@scandichotels.com

Alla ansökningar kommer att behandlas löpande varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan via länken nedan!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-06-14

Ersättning
Enligt Kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Molin +46 851726818, +46 721802001

Företag
Scandic Talk

Adress
Scandic Talk
Mässvägen 2
12580 Älvsjö

Kontorsadress
Mässvägen 2

Jobbnummer
3555857

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scandic Talk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scandic Talk: