Scandic Klarälven i Karlstad söker Receptionist för extraarbete

Scandic Klarälven / Receptionistjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scandic Klarälven i Karlstad

Nyrenoverade Scandic Klarälven ger dig möjlighet att njuta av Karlstad på bästa sätt. Hotellet ligger intill Klarälven med bara 10 minuters promenad till centrum.

Från hotell Scandic Klarälven har du nära till naturen och Karlstad centrum. Ta en båttur, simma eller fiska i Klarälven. Passa på att se en match på Löfbergs Lila Arena eller gå på trav på Färjestads travbana. Värmlands Museum och stadsparken Mariebergsskogen är också värda ett besök.


Vilka är vi och vad kan vi erbjuda dig?

Vill du vara en del av Nordens marknadsledande hotellkedja med nästan 230 hotell och 14000 medarbetare? Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom inspirerande karriärvägar, både i Sverige och utomlands och vi ser gärna att du har vilja och potential att ta ytterligare steg inom vår organisation.

Nu söker vi en receptionist som vill arbeta extra under hösten till vårt gäng på Scandic Klarälven.

Är du vår nya Receptionist?

Då kommer du dagligen att möta de viktigaste personerna hos oss - våra gäster! Vi söker dig som gillar att kombinera service i världsklass med försäljning. Du älskar mötet med gästen och har förmågan att snabbt skapa goda relationer. Du tar initiativ, är flexibel för förändringar och har förmågan att se lösningar. Du kan hantera stressiga situationer och samtidigt kunna prioritera rätt saker. Att arbeta i team och vara en omtänksam kollega, ser vi som en självklarhet.

Vad är din roll?

Du är hotellets ansikte utåt, din roll är otroligt viktigt då du påverkar gästens intryck och vistelse. Som receptionist är det viktigt att vara uppdaterad och ha en övergripande syn över hotellets verksamhet och dess omgivning, vilket bidrar till service utöver det vanliga. Du ska:

Möta, välkomna och finnas till för våra gäster
Checka in och checka ut våra gäster
Säkerställa att standard och koncept följs
Skapa merförsäljning
Arbeta med kassahantering
Ta emot bokningar och frågor per telefon
Fakturera
Vi söker dig som har

Tidigare erfarenhet från serviceyrket
Goda kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift)
Goda datakunskaper tex Opera (Scorpio) och Micros
Meriterande

Kunskap i ytterligare språk
Erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter
Erfarenhet av konceptstyrd verksamhet och att följa givna tidsramar
Kontakt

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig chef Emma Hjalmarson på emma.hjalmarsson@scandichotels.com

Alla ansökningar kommer att behandlas löpande varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan via länken nedan!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare 3 månader

Publiceringsdatum
2017-10-11

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Hjalmarsson +46 547764503, +46 709735464

Företag
Scandic Klarälven

Adress
Scandic Klarälven
Sandbäcksgatan 6
65340 Karlstad

Kontorsadress
Sandbäcksgatan 6

Jobbnummer
3745692

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scandic Klarälven

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scandic Klarälven: