Scan Global Logistics söker Operations Manager

Proffice Industrial & Logistics AB / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Proffice Industrial & Logistics AB i Göteborg, Kungälv, Borås, Trollhättan, Falkenberg eller i hela Sverige

Proffice söker för Scan Global Logistics räkning en Operations Manager, Scan Global Logistics håller precis på att starta en spännande och kul resa som kräver de bästa och mest motiverade människorna som både vill och vågar. Medarbetarna ses som de viktigaste resurserna i företaget och individerna behöver ha stort driv och ta ett eget affärsansvar, egna initiativ och beslut. Företaget omsätter idag knappa 400 miljoner och har ca 60 anställda. De har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Norrköping. Göteborg är det avgjort största kontoret. Primärt arbetar företaget i Sverige idag med import, export eller cross trade till svenska företag och koncerner. Företaget är en global logistikorganisation med egna anställda och partners över hela världen.

För mer information om företaget, besök deras hemsida på www.scangl.com .

Är du:
• Sugen på en spännande utmaning med möjlighet till en internationell karriär?

• Högpresterande och söker ett arbete där du får vara med och bygga ett fantastiskt team?

• Intresserad av att arbeta på ett framgångsrikt företag i en expansiv fas?

Då kan du vara rätt för rollen som Operations Manager. Det är en nyinrättad tjänst på sjöspeditionens importavdelningen. Som Operations Manager kommer du vara med på resan att ta företaget från att vara driva din avdelning till ett kundfokuserat, engagerat och framgångsrikt team. Det finns mycket kunskap och engagemang att ta till vara på i företaget.

Som Operations Manager kommer du att ansvara för den dagliga driften, leda och fördela arbetet och utveckla medarbetare, processer och effektivitet.

Du kommer att arbeta med:
• Operationellt ansvar med fokus på att leda och fördela det dagliga arbetet för att på bästa sätt uppnå kundvärde samt företagets operationella och finansiella mål. Du kommer även att ansvara för bemanning och kvalitetsmässig utveckling av avdelningen.

• Kundansvar vad gäller kvalitet och administrativ uppgifter, merförsäljning ingår också i tjänsten. Din roll blir att hitta och skapa optimala lösningar som ger kundvärde till kunden och en bra lönsamhet till SGL.

• Personalansvar med coaching och ständig utveckling av verksamhetens medarbetare, processer och effektivitet. Vidare så kommer du att genomföra och följa upp företagets mål och strategier samt

• Finansiellt ansvar vad gäller fakturering och tillsammans med produktchef arbeta fram och följa upp budget.

Det här är en spännande utmaning och möjlighet för dig på ett företag som vill växa med dig och är beredda att satsa på rätt person. Företaget erbjuder frihet under ansvar, mycket goda villkor, förmåner och utvecklingsmöjligheter både nationellt och internationellt för rätt person.

Är du den vi söker?
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning med inriktning mot logistik/ekonomi eller motsvarande erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har goda

kunskaper inom företagsekonomi. Du är en naturlig ledare med erfarenhet av att leda ett team, det är högst meriterande om du även har branschvana. Rätt kandidat har en entusiasmerande ledarstil, är duktig på att visa vägen och få med sig sin omgivning. Som person är du engagerad, ambitiös och kommunikativ.

SGL söker en ambitiös och kreativ person med en positiv grundsyn, du ser möjligheter när andra ser problem. Social kompetens är viktigt och ett driv att både leda avdelningen och dess personal mot ständiga förbättringar är en förutsättning. Vidare så är du lösningsfokuserad och lyhörd. Rollen ställer krav på att du är affärsmässig och kundfokuserad. Du är duktig på att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift, B-körkort samt goda datakunskaper är ett krav och det är en fördel om du har arbetat i ett AS400-system. Då tjänsten kan komma att säkerhetsklassas kan det krävas ett utdrag ur
belastningsregistret, vi ser därför att du inte tidigare är straffad eller dömd. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Ansökan: Du ansöker enkelt via nedanstående formulär, vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Vi går igenom ansökningarna löpande och ser därför fram emot din ansökan redan idag.

Information om tjänsten
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid tillsvidare
Lön: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Kontorstid
Ort: Göteborg
Företagsnamn: Proffice

I den här rekryteringen samarbetar företaget med Komet Sverige AB, för frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Carolina Klockare Gullesjö via mail på carolina.klockare.gullesjo@proffice.se .

Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att Proffice förmedlar kontakten mellan Dig och kund men att Du sedan blir direktanställd av företaget.

Publiceringsdatum
2014-06-03

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-30
Ange följande referens när du ansöker: 200592395
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Andersson

Företag
Proffice Industrial & Logistics AB

Adress
Proffice Industrial & Logistics AB
Östra Hamngatan 23
41110 Göteborg

Kontorsadress
Östra Hamngatan 23, 41110

Jobbnummer
1896395

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Proffice Industrial & Logistics AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Proffice Industrial & Logistics AB: