Sävsjö kommun söker upphandlingsledare

Sävsjö kommun, Kommunledningskontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Sävsjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sävsjö, Vetlanda, Nässjö, Eksjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sävsjö kommun, Kommunledningskontoret i Sävsjö

Välkommen till ett gott liv i barnvänliga Sävsjö.
En liten kommun med stora möjligheter - mitt i Småland.
Rik på upplevelser, kultur och natur.
Expansivt näringsliv och härliga boendemöjligheter.
Låt dina drömmar få plats - välj Sävsjö!

Vi söker dig som vill vara med och göra skillnad för många människor och bidra till att Sävsjö kommun använder sina resurser på ett så effektivt sätt som möjligt!

Ekonomiavdelningen består av två enheter, ekonomi och upphandling. På avdelningen arbetar elva personer med varierade uppgifter såsom upphandling, redovisning, bokslut och budgetering för våra olika förvaltningar och kommunala bolag.



Publiceringsdatum
2019-04-17

Arbetsuppgifter
Vi söker en meriterad och driven upphandlingsledare!

Som upphandlingsledare ansvarar du för att leda och planera samt utföra upphandlingar för kommunens verksamheter och bolag. Arbetet omfattar hela processen från behovs- och marknadsanalyser med en aktiv dialog med leverantörsmarknaden, upprättande av förfrågningsunderlag och uppföljning av avtal. I rollen som ledare för upphandlingsavdelningen ansvara du för att planera och fördela arbetsuppgifter och till din hjälp har du ytterligare en upphandlare på avdelningen. Du ansvarar för att ta fram förslag på riktlinjer och styrande dokument. Du kommer arbeta nära ekonomichefen som har budget- och personalansvar för avdelningen.

Du arbetar med flera upphandlingar parallellt. Större upphandlingar genomförs i projektform i nära samverkan med verksamhetsföreträdare där upphandlaren fungerar som projektledare.

I arbetsuppgifterna ingår också att informera om aktuella avtal, ge råd och stöd till interna beställare, utbilda i upphandlingsregler samt aktivt medverka i att utveckla kommunorganisationens metoder och arbetssätt genom att hålla sig uppdaterad via omvärldsbevakning och lagstiftning.

Arbetet innebär kontakter med såväl kollegor inom kommunorganisationen som leverantörer av tjänster och varor. I ditt arbete har du en stor möjlighet att utbyta kunskap och erfarenhet med kollegor i närliggande kommuner då du kommer att ingå i olika affärsnätverk.
Vi arbetar i det elektroniska upphandlingsstödet Visma Tendsign.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen/ yrkeshögskoleexamen med relevant inriktning, alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt.

Du har erfarenhet av att självständigt planera, genomföra och utvärdera upphandlingar samt upprätta avtal. Du är diplomerad eller certifierad upphandlare/inköpare. Kunskap och erfarenhet av projektledning är meriterande och vana att självständigt driva ärenden framåt och att leverera enligt tidplan. Det är en förutsättning att du uttrycker dig väl i tal och skrift i det svenska språket.

Du vill göra bra och framgångsrika affärer och har ett intresse för att jobba med affären under hela upphandlings- och inköpsprocessen, där stort fokus läggs på förberedelse och uppföljning. Du har ett positivt synsätt och du kan både arbeta självständigt och i samarbete med andra. Du är ambitiös, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och uttrycker dig väl i tal och skrift.

För att lyckas i arbetet behöver du ha en positiv och serviceinriktad inställning och har lätt för att knyta nya kontakter. Du stimuleras av nya utmaningar och tar eget ansvar. Vi söker dig med driv att arbeta affärsmässigt och med fokus på hållbarhet och innovativa lösningar.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi tillämpar löpande rekrytering så tveka inte att skicka in din ansökan idag!


ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig att skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga Jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-12
Ange följande referens när du ansöker: A871114
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Hogmalm 0382-152 29

Företag
Sävsjö kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Sävsjö kommun, Kommunledningskontoret
Djurgårdsgatan 1
57680 Sävsjö

Kontorsadress
Sävsjö

Jobbnummer
4740255

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sävsjö kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sävsjö kommun, Kommunledningskontoret: