Särnmark Assistans etablerar sig i Norr och söker assistansrådgi

Särnmark Assistans AB / Sjukvårdschefsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Särnmark Assistans AB i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Kramfors eller i hela Sverige

Särnmark är ett av Sveriges äldsta och ledande företag inom personlig assistans och grundades av ägarna Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm i början av 1990-talet. Vi arbetar långsiktigt och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje individs unika behov och önskemål. Särnmark har idag över 2000 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Solna men vi har även kontor i Uppsala, Västerås, Visby och Karlstad. Nu expanderar vi och startar ett nytt kontor i norra Sverige!

Särnmark är ett företag i ett expanderande skede som erbjuder ett spännande och utmanande arbete, där du verkar i en utvecklande miljö med drivna och engagerade kollegor. Särnmark öppnar nu kontor i Norr som ett led att erbjuda personlig assistans mer lokalt till våra kunder och assistenter runtom i Sverige men också för att kunna erbjuda vår personliga assistans till fler människor i norra delen av Sverige.

Vi erbjuder nu ett unikt tillfälle att tillsammans med vår regionchef etablera en ny verksamhet i Norr. Detta är en genuin chans för dig som gillar att vara med och bygga upp något från start med stor möjlighet att påverka ditt arbete. Vill du arbeta för ett företag med stark förankring i branschen, en väl förankrad värdegrund och ett starkt kundfokus är du den vi söker. Som assistansrådgivare arbetar du nära våra kunder och deras assistentgrupper, genom att tillsammans med kunderna organisera den personliga assistansen. Som assistansrådgivare ansvarar du, med stöd av ditt team och chef, för ett visst antal egna kunder. Särnmark erbjuder ett spännande och utmanande arbete där du kommer att verka i en utvecklande miljö och bransch med drivna och engagerade kollegor i en omgivning som kännetecknas av ständig förändring, tillväxt och värdefullt arbete.

Dina huvudsakliga uppgifter:

• Att tillsammans med kunden samordna den personliga assistansen för att se till att den håller så god kvalitet som möjligt och att den utförs i enlighet med gällande assistanslagstiftning (LSS m.fl.), arbetsrättsliga regler, arbetsmiljölagstiftning och andra föreskrifter. Inom ramen för detta skall du även säkerställa att våra kunders självbestämmande, valfrihet och integritet tillgodoses på bästa möjliga sätt.
• Att tillhandahålla administrativ support till våra kunder; exempelvis för uppföljning av assistansekonomi, myndighetskontakter, rekrytering av assistenter mm.
• Att ansvara för att ge råd och stöd till kundernas assistenter om anställningsavtal, kollektivavtal, lönesättning, arbetsmiljö mm.
• Att medverka och även ansvara för handledning, information och utbildningar till kunder och assistenter i allehanda frågor som rör personlig assistans
• Att ha en kurativ funktion för kunden beträffande dennes assistans och på ett coachande sätt stötta i arbetsledningen av assistenterna.

Vem är du?

För att trivas i rollen som assistansrådgivare tror vi att du är en person som engageras av ett socialt arbete där en hög nivå av kundservice är centralt. Vi tror att erfarenhet från tidigare sociala arbeten är viktigt och kan hjälpa dig i rådgivningen och de beslut som du kommer att hantera i ditt arbete.
• Du bör ha tidigare erfarenhet av personlig assistans eller tidigare arbete inom den sociala omsorgen på företag, myndighet eller inom kommun.
• Du bör ha någon form av utbildning i något beteendevetenskapligt ämne, socionom, juridik, eller liknande.
• Du har ett coachande förhållningssätt och är en lösningsorienterad, prestigelös och trygg person.
• Du har förmåga att vara flexibel, samt att arbeta med deadlines under eget ansvar.
• Du har förmåga att arbeta tillsammans i team, men även självständigt.
• Du behärskar det svenska språket väl, både i tal och skrift. Det är meriterande om du även talar andra språk.
• Du är en god administratör och har god datorvana.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid. Vi tillämpar 6-månaders provanställning. Som anställd har du möjlighet till viss flextid samt friskvårdsbidrag. Du omsluts av kollektivavtal med avtalsmässiga pensionsavsättningar. Lönesättning sker enligt överenskommelse. Vänligen observera att orten för etablering kan komma att förändras!

Publiceringsdatum
2016-02-26

Så ansöker du
Om du tror att du är den vi söker, är du välkommen att skicka in din ansökan till jenny.lansink@sarnmark.se

Urval och intervjuer kommer att hållas löpande.

Kontaktperson för detta jobb
Vid frågor är du välkommen att vända dig till följande personer:

Jenny Lansink, regionchef:  jenny.lansink@sarnmark.se , 070 658 29 90

Erika Hellberg, personalansvarig:  erika.hellberg@sarnmark.se , 08-505 920 37

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Särnmark Assistans AB

Adress
Särnmark Assistans AB
Box 1393
17127 Solna

Kontorsadress
Box 1393

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2694176

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Särnmark Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Särnmark Assistans AB: