SAP-Specialister - Bussiness Application Support-2 tjänster

Onninen AB / Datajobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Onninen AB i Ospecificerad arbetsort

Onninen erbjuder grossist-, logistik- och distributionstjänster inom belysning, eldistribution, gas, industri, kyla och AC, telekom, transmission, VA och VVS. Våra kunder representeras främst av entreprenörer och installatörer, industriföretag, energibolag samt återförsäljare. I Sverige har företaget ca 280 anställda runt om i landet. Onninen AB är ett helägt dotterbolag till Onninen OY. Koncernen bedriver verksamhet i 8 länder

Onninen satsar och investerar för framtiden där sofistikerade IT-lösningar blir en allt viktigare framgångsfaktor som ett led i detta kommer vi under våren byta vårt affärssystem till SAP. Därför behöver vi nu utöka vår IT avdelning med två nya tjänster inom Business Application Support. SAP-specialisten ansvarar för den lokala användarsupporten av vår SAP lösning tillsammans med våra key users i organisationen samt deltar i utvecklingsprojekt. Vi värdesätter kompentens inom följande områden Sales (SD), Sourcing (MM), Logistics (SCM) samt Production planning. SAP-specialisten rapporterar till IT-Chefen Sverige samt i matris till koncernansvarig för Bussiness Application Support.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Användarsupport gentemot våra key users och användare i vår SAP lösning.
Detta innebär följande:
• Övervaka, analysera och lösa ärenden som rapporteras av Key users och användare.
• Identifiera problem och hitta lösningar samt koordinera tester av lösningar
• Ansvara, utveckla, motivera och aktivera vårt key user nätverk samt stödja dessa i aktiviteter gällande ERP.
• Upprätta instruktioner, arrangera utbildningar, kommunicera och arrangera andra aktiviteter för att hålla våra användare och key users " up to date".
Projektarbete:
Delta i utveckling, stödja Applikations ägare och övriga delar av verksamheten att definiera nya processer och funktioner/lösningar.
Koordinera och delta i test av nya och existerande lösningar.
Kompetenser:
God kunskap om Onninens ERP system eller erfarenhet av key user rollen i SAP ERP lösning i något av områdena Sälj, Logistik, inköp eller motsvarade SAP ERP kompetens från andra organisationer.
Kunskap om Onninens affärsorganisation eller l motsvarade kompetens från andra organisationer.
Vilja och förmåga att lära sig nya saker.
Behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift
Vill arbeta i en multi-kulturell och global miljö.
Grundläggande kunskap om ICTs processer som ärende, förändringshantering och test.
Tjänsten är en heltidstjänst med placering antingen på vårt huvud kontor i Akalla eller på vårt administrativa center i Örebro.
Vissa resor i tjänsten kan förekomma. Tjänsten är en tillsvidaretjänst.
För oss på Onninen...
• är det viktigast att hitta personer med rätt kompetens och personliga egenskaper för varje tjänst. Därför välkomnar vi alla sökande som uppfyller våra krav oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund.
• ?????Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 30/1-14, urval sker löpande.
Vid frågor, kontakta Martin Thomsen, ICT chef på tfn: 08-799 34 00

Publiceringsdatum
2013-12-18

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Onninen AB

Adress
Onninen AB
Sundbybergsvägen 9
17173 Solna

Jobbnummer
1733136

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Onninen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Onninen AB: