Samverkanskoordinator

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.



Vi arbetar utifrån vår vision "Möjlighet att lyckas" och vår värdegrund som utgår från de fem begreppen: Respektfull, Delaktighet, Resultatinriktad, Professionell och Tillitsfull.

Orden är grunden i vårt varumärke och de beskriver hur förvaltningen vill uppfattas av dem vi är till för.

Hos oss arbetar vi bland annat med försörjningsstöd, boendefrågor, budget och skuldrådgivning, våld i nära relationer och att stödja ungdomar och vuxna i integration och etablering i det svenska samhället. Verksamheten Utredning har cirka 120 medarbetare som arbetar för att nå målet att ha en etablerad och självförsörjande befolkning. Verksamheten är fördelat i enheter med team och teamledare.

Hela Familjen är ett projekt finansierat av Samordningsförbundet Skåne Nordost och varar till 2021-11-30. Vi arbetar med familjer utifrån ett helhetsfokus och söker nu en samverkanskoordinator till en ny tjänst för att utveckla vår samverkan med vår främsta samverkanspartner primärvården samt även vuxenpsykiatrin.

Publiceringsdatum
2019-01-23

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten bygger på arbetsmodellen i projekt Näsbymodellen och Hela Familjen och är en vidareutveckling för att motsvara behovet i Utrednings verksamhet.

I rollen som samverkanskoordinator ansvarar du för att etablera, utveckla, utvärdera och upprätthålla nya samverkansytor mot primärvården, och vuxenpsykiatrin i Kristianstad kommun. Dessutom ska du arbeta för att sprida arbetssättet i Näsbymodellen vidare och du har ett ansvar för att den operativa delen av samverkan fungerar. Vidare finns även ett ansvar för att öka spridningen av samverkan internt.

Du ska även fungera som ett operativt stöd för handläggare i nya ärenden genom att till exempel handleda och stötta handläggare i enskildas vårdprocesser.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom, eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och/eller grundutbildning som rehabkoordinator. Det är meriterande om du har påbyggnadsutbildning till rehabkoordinator och socialmedicinska kunskaper.

För att lyckas i rollen så behöver du ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta i samverkansprojekt inom ramen för finansiell samverkan, erfarenhet av arbete som rehabkoordinator eller likvärdig tjänst inom primärvården. Har du erfarenhet av arbete med försörjningsstöd eller av arbete i Näsbymodellen så ser vi det som positivt. Vi ser gärna att du har god kännedom om Kristianstads kommun.

Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetsuppgifterna behöver du kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Har du goda kunskaper i engelska så är det positivt. Du har goda datorkunskaper och är en van användare av Office-paketet och Procapita. Vi ser gärna att du har kunskap eller erfarenhet av Mina Planer men det är inget krav.

Du kan samarbeta och kan fånga upp nyanser i beskrivningar av olika arbetssätt och hitta kärnan i problem. Du har en analytisk förmåga samt förmåga att hitta lösningar och en vilja att utveckla samverkansmetoder som gynnar våra medborgares möjligheter att nå självförsörjning.

Du arbetar målfokuserat och självständigt på uppdrag från enhetschef och styrgrupp för projektet. Du uppfyller självklart de formella kvalifikationerna, men vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper .

Anställningsvillkor
Vi erbjuder en allmän visstidsanställning på heltid under perioden 2019-06-01-- 2021-11-30. Din arbetsplats är Östra Kommunhuset, en arbetsplats med närhet till bra kommunikationsmöjligheter.

När sökande erbjudits anställning ska den som i sitt arbete direkt och regelbundet kommer i kontakt med barn visa ett registerutdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2013:852 Socialtjänstlagen.

Har du frågor gällande tjänsten så är du välkommen att ringa Linnéa Persson, enhetschef, på telefon 044-13 59 29.

Sista ansökningsdag är 2019-02-08.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: 2019-06-01 Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-08
Ange följande referens när du ansöker: AOV-2019/61
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linnea Persson, enhetschef 044-13 59 29

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
4571926

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: