Samverkansansvarig

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Trollhättan, Uddevalla, Ale, Stenungsund, Kungälv eller i hela Sverige

Referens: 054741-2013

Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.

Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.

Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.

Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.

Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare www.forsakringskassan.se/omfk och www.forsakringskassan.se/jobbahososs

Samverkansansvarig 

Vi söker lokalt Samverkansansvarig med placering på Lokalt försäkringscenter Trollhättan 

Ansvar och arbetsuppgifter

Som samverkansansvarig har du en aktiv dialog med de aktörer som är av betydelse för att våra kunder ska få ett bra bemötande i varje ärende och känna förtroende för Försäkringskassan som myndighet. Genom att planera och genomföra insatser med våra partners såsom vårdgivare, arbetsgivare, myndigheter och andra organisationer bidrar du till ett gott samarbete. Du är ett stöd till ledningen i frågor som gäller samverkan och ansvarar för att det internt finns en god kunskap om vilka möjligheter samverkan skapar för kunden. Genom ett proaktivt arbetssätt skapar du en ömsesidig kunskapsöverföring mellan Försäkringskassan och våra partners så att förståelsen och kunskapen om varandras uppdrag och arbetsområden ökar. 

Som samverkansansvarig på lokal nivå är du ett strategiskt stöd till lokala ledningen inom strukturell samverkan och förebyggande insatser inom sjukförsäkringen/funktionshinderområdet. Du driver arbetet med att ta fram lokal handlingsplan för samverkan och verkar för att det lokala försäkringscentret följer denna. Ditt arbete bidrar också till att ge goda förutsättningar för medarbetare på lokal nivå att möta kundernas behov. Du återför kunskap och erfarenheter från olika samverkansaktiviter till lokala chefer och medarbetare samt till regionalt samverkansansvarig. Du medverkar även i nationella, regionala och lokala samverkansprojekt. 

Vi söker dig som

• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har förmåga att skapa ett användbart nätverk med kontakter och relationer som du kan använda för att uppnå mål
• har god sammarbetsförmåga och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter för att uppnå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• kommunicerar klart, tydligt och strukturerat
• har körkort för personbil  

Det är meriterande om du: 

• har kunskaper om socialförsäkringen
• har kunskap om/erfarenhet av arbete med samverkan mellan olika organisationer framför allt på strukturell nivå
• har övergripande kunskaper om/erfarenheter från någon eller några av de organisationer Försäkringskassan samverkar med 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Publiceringsdatum
2013-12-03

Övrig information
En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet. 

Om du har frågor, kontakta

Rekryterande chef: Bertil Andersson, tel 010-118 51 04 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Louise Hult, tel 010-119 55 14. (för frågor om rekryteringsprocessen): ST: Anita Lövgren, tel 010-119 28 43. SACO: Elisabeth Rådberg, tel 010-118 51 69. SEKO: Camilla Ersson, tel 010-119 91 99. 

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 8 december 2013 märkt med diarienummer 054741-2013. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1718980

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: