Samsung söker orädd och nyfiken talang inom kundservice!
Jobzone Business Services / Butikssäljarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobzone Business Services i Sollentuna,
Upplands-Bro,
Solna,
Vallentuna,
Stockholm eller i
hela Sverige Samsung söker orädd och nyfiken talang inom kundservice!
Till vår kund Samsung söker vi en "voice of costumer" (VOC).
Rollen, precis som den låter, går bland annat ut på att ge Samsungs kunder en känsla av att höras, få rätt bemötande och hjälp vid reklamationer och eventuella klagomål.
Du kommer att arbeta i ett härligt, dedikerat och hjälpsamt team där högsta fokus är att ge kundservice i världsklass!
Publiceringsdatum2019-05-09Dina arbetsuppgifterEtt av Samsungs mål är att ge kunderna oklanderlig service och kundvård. Att aktivt prata med kunderna är en viktig uppgift som hjälper till att ständigt förbättra processerna inom kundservicen. I den här rollen får du jobba både operativt och administrativt med detta.
I den operativa delen arbetar du med:
- Uppföljning av missnöjda kunder
- Ta kontakt med kunder via telefon för att ta reda på vad som gjorde dem missnöjda och hjälpa dem med deras problem.
- Hjälpa kunder genom att förklara våra processer, utfärda någon form av ersättning för kunden, hjälpa dem med en kostnadsfri reparation eller andra saker som kan tillhandahållas.
I den administrativa rollen kommer du bland annat arbeta med att:
- skapa månatliga rapporter
- delta i möten med andra avdelningar för att hitta brister i de processer som orsakar missnöje och arbeta med att förbättra dessa
- analysera ärendehanteringar och arbeta i Samsungs GPLS-system där de hanterar ärenden om produktansvar.
Ditt fokus, och arbetets kärna, är alltid att både operativt och administrativt ständigt förbättra processerna gällande kundvård!
Vilken bakgrund har du?
Vi letar efter dig som tidigare har arbetat med:
- Administrativt arbete
- Rapporthantering/Excelhantering
- Försäljning och/eller kundtjänstarbete
- Kundkontakter
Du har mycket god datorvana och lätt för att lära nya system. Som person är du empatisk men samtidigt beslutsam och nyfiken. Du är bekväm och orädd för att ta kontakt och prata med olika slags människor. En analyserande förmåga är också av hög vikt då du kommer arbeta med processförbättringar och dataanalyser.
AnställningsvillkorTjänsten är till en början ett vikariat med start omgående. Det finns dock stora möjligheter till förlängning efter vikariatets slut.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi kommer kalla till intervju löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Jobzone erbjuder dig:
- Arbete i ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag. Genom våra 50 kontor i Sverige och Norge personalförstärker vi över 2000 kunder per år i olika branscher och befattningar.
• Arbete i ett företag vars målsättning är att skapa framgång för individer och organisationer, och vars vision är att vara branschens bästa arbetsgivare!
• Arbete i en kultur som av våra medarbetare beskrivs som välkomnande och inkluderande.
• Kollegor med stort engagemang och med höga ambitioner.
• Arbete hos ett företag som självklart är auktoriserat, har kollektivavtal, försäkringar, förmåner med mera.
Du kan känna dig trygg i din anställning hos Jobzone och våra kunder!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: omgående Visstidsanställning till 2019-08-31
ErsättningTimlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-09
Ange följande referens när du ansöker: 2019/138
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLina Mårtensson 0760-909430
FöretagJobzone Business Services
AdressJobzone Business Services
Arenavägen 47
12177 Globen - Stockholm
KontorsadressArenavägen 47
Jobbnummer 4777539
Observera att sista ansökningsdag har passerat.