Samsung Service söker en Supporttekniker / mobil
Monster Worldwide Scandinavia AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Monster Worldwide Scandinavia AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Vi utökar vår verksamhet och söker nu en mobiltekniker till vårt kontor i centrala Göteborg! Idag är vi fem personer på kontoret som arbetar med Samsung TV-service och nu utökar vi vår verksamhet till att även bygga upp ettmobilreparations team. Därför söker vi dig som idag arbetar som mobiltekniker och vill växa i en organisation som expanderar. På sikt ser vi att du kommer att blir team Leader för det växande mobilteamet. Går det att formulera mer som att "På sikt finns möjlighet för teamledartjänst ifall du har de rätta kvalifikationerna för detta".
Publiceringsdatum2014-11-24Dina arbetsuppgifter• Utföra tekniska reparationer på Samsungs mobiltelefoner
• Ta emot kunder på plats och vara behjälplig i service och reparation och göra en diagnos av felet direkt
• Om vi har reparationsdelar på lager utför du reparationen medan kunden väntar
• Du gör hela spektrat av service, från level 1-reparationer till svårare tekniska problem som level 3-reparationer
• Lödning
Kvalifikationer• Minst ett års erfarenhet som mobiltekniker från en auktoriserad verkstad
• Kunskap i elektronik felsökning på PCB/modul nivå, ännu bättre på komponents nivå
• Du har utfört level 3-reparationer
• Du är driven och ansvarstagande
• Kunskap i att använda tekniska hjälptillbehör
• Förstå hur viktigt det är att lyssna på kunden
• Förstå kundens behov
Meriterande:
• Lödkunskap inom ytmonterad komponent/BGA
• Du har B-Körkort
Om Samsung Service -Vi träffar kunden personligen!
Samsung Service/Nordic EASC AB är en märkes servicepartner till Samsung Electronics Nordic AB. För oss är nöjda kunder viktigt och vårt koncept för detta är ett personligt möte med kunden vilket underlättar kommunikationen, minimera tiden som kunden får avvara produkten och att vi verkligen har löst problemet. Kommunikationen med kunden är kärnan i god service. Det vet Michael Andersson och Petri Taurio, som efter många år i servicebranschen startade Samsung Service 2008. Vid starten var Michael och Petri överens om att kundservicen i branschen var på väg åt fel håll. I takt med att priserna på produkterna sjönk började allt fler serviceleverantörer prioritera stora produktvolymer framför nöjda kunder. Det ville de göra något åt.
Idén med Samsung Service är att ge kunden god service, framförallt genom att träffas personligen i våra servicebutiker, hemma hos kunden eller på dess arbetsplats.
Vi har bara originalreservdelar. Genom vårt nära samarbete med Samsungs reservdelslager, kan vi ge ett tydligt besked om när produkten är klar.
När våra kunder tyckte till om vår servicebutik i Stockholm såg resultatet ut så här:
• Det personliga bemötandet fick toppbetyget 4,9 av 5.
• Nära 98 % kunde tänka sig att rekommendera Samsung Service till vänner och bekanta.
• Cirka 96 % tyckte att Samsung Service löste problemet.
Läs mer om oss på
http://www.samsungservice.se/Din ansökan
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande! Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev! Tjänsten söker Du genom att klicka på länken:
http://annonsoversikt.monster.se/Samsung-Service-s%C3%B6ker-en-Supporttekniker-mobiltekniker-GSM-tekniker-jobb-G%C3%B6teborg-V%C3%A4stra-G%C3%B6talands-l%C3%A4n-Sverige-142380075.aspx?jobPosition=1Har du frågor om tjänsten, kontakta Malin Rangstedt på Monster 072 7112488.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
FöretagMONSTER WORLDWIDE SCANDINAVIA AB
AdressMONSTER WORLDWIDE SCANDINAVIA AB
Stureplan 19
10367 STOCKHOLM
KontorsadressStureplan 19
STOCKHOLM
Visa på karta
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-50652300
Jobbnummer 2078093
Observera att sista ansökningsdag har passerat.