Samordnare-Schemaläggare

Bra Liv Sverige AB / Vårdarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bra Liv Sverige AB i Stockholm, Solna, Tyresö, Nyköping, Linköping eller i hela Sverige

Bra Liv är ett växande företag med en otrolig viktig uppgift som kan förändra människor liv positivt. Du ser till att omsorgstagare som har valt oss som utförare, får den omsorg och stöd som de har blivit beviljade.
Kvalifikationer och personliga egenskaper:
Det absolut viktigaste för oss är att du har arbetat med Schemaläggning och bemanning tidigare.

Självklart är det ett plus om det är inom vården, och gärna då inom Socialpsykiatrin och neuropsykiatrin. Men för rätt person är inte detta nödvändigt. Att ha rätt karaktär. Det vill säga; att ha många bollar i luften, att ha hög självinsikt och kunna anpassa sin kommunikation, att vara lösningsfokuserad, att kunna se helheten och att kunna arbeta efter mål.

• Du har erfarenhet av schemaläggning/bemanning och samordning.
• Du har erfarenhet av att leda, delegera och instruera personal
• Du har vana vid att administrera och dokumentera.
• Du är tydlig i ditt sätt att kommunicera
• Du är systematisk och noggrann
• Du lägger vikt vid att följa och upprätthålla befintliga rutiner
• Du är lugn i din person
• Du är lösningsfokuserad och positiv

Vi ser det som en fördel att du har erfarenhet av att arbeta i sociala system så som ParaSoL eller likande.
Du bör ha goda kunskaper i Microsoft Office (Word, Excel, Power Point och Outlook).

Meriterande
Eftergymnasial utbildning två år eller längre - Socialt arbete och omsorg
Du har lätt för att uttrycka dig både i Svenska både i skrift och tal.

Utbildning; ett plus
Behandlingsassistent/Socialpedagog, 2-4 års erfarenhet
Undersköterska, hemtjänst och äldreboende, 2-4 års erfarenhet
Vårdbiträde, 2-4 års erfarenhet
Meriterande
Alkohol- och drogterapeut, 1-2 års erfarenhet
Hemtjänstassistent, 2-4 års erfarenhet

Publiceringsdatum
2018-10-17

Arbetsuppgifter
• Bevakning av inkommande uppdrag i sociala system
• Emottagande och avslut av uppdrag, administrativt i sociala system
• Uppstart och utformning av nyinkomna uppdrag vid hembesök
• Bemanning och löpande schemaläggning/ vakansarbete kring uppdrag
• Social dokumentation kring uppdrag * Uppföljning och utvärdering av resultat kring uppdrag
• Kommunikation med personal, omsorgstagare och övriga aktörer i nätverket kring uppdragen
• Granskning av de anställdas lönerapporter

Vi arbetar salutogent med Smarta mål. Det är en fördel om du känner till detta förhållningssätt och är van vid att arbeta med och efter mål.

Du sitter på Varvsgatan i trevliga lokaler vid Hornstull. Bra Liv är ett växande företag med stora möjligheter. Du får aktivt stöd i din ledarutveckling och handledning i ditt ledarskap. För rätt person finns stora möjligheter att växa i sitt ledarskap.

Skriv samordnare som referens
Glöm inte att bifoga dina kontaktuppgufter, även den fysiska adressen.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-15

Företag
Bra Liv Sverige AB

Kontorsadress
Varvsgatan 10 B

Jobbnummer
4406608

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bra Liv Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bra Liv Sverige AB: