Samordnare YH Skåne Nordost

Hässleholms kommun / Organisationsutvecklarjobb / Hässleholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Hässleholm, Perstorp, Östra Göinge, Kristianstad, Osby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hässleholms kommun i Hässleholm

Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av förändring och med ambition att utvecklas. I Hässleholms kommun har vi önskad sysselsättningsgrad och rökfri arbetstid.

Förvaltningen Arbetsmarknad & kompetensutveckling ansvarar för kommunens verksamheter inom arbetsmarknad och utbildning för vuxna. Förvaltningens verksamheter är uppdelade på fem enheter; de är Arbetsmarknadsenheten, Flexvux, Norra station, T4vux och Yrkeshögskolan Syd. Ak-förvaltningen har ca 100 anställda, yh-organisationen 1,5 anställda.
Du är anställd av ak-förvaltningen i Hässleholm och tjänsten har sitt ursprung i ett samverkansavtal i Skåne Nordost som är ett nätverk mellan kommunerna Bromölla, Hässleholm, Hörby, Kristianstad, Osby och Östra Göinge. Samarbete med angränsande kommuner är välutvecklat och uppmuntras.
Nätverket präglas av politisk vilja, konkreta förbättringar och uthållighet. Arbete sker med egna kompetenser och syftar till att skapa en attraktiv region där det är bra att leva, studera, arbeta och komma på besök.

Tillväxt är prioriterat i samarbetet och ses som ett medel att skapa en bättre tillvaro för invånarna. Tjänsten grundas på en gemensam strävan för anordnare och utvecklare av yrkeshögskoleutbildningar i denna region att tillsammans med arbetslivet stärka och utveckla samverkansområdet till en attraktiv yrkesutbildningsregion.
Det är viktigt att i samtliga kommuner säkerställa möjligheten att långsiktigt bedriva utbildning för vuxna ? YH-samverkan är ett led i detta.
Tjänsten ska bidra till kompetensförsörjningen i denna region genom att skapa förutsättningar för ett relevant och brett utbud av yrkeshögskoleutbildningar med hög kvalitet.

Arbetsuppgifter Arbetet kräver kontakter med aktörer i samverkansområdet
• Omvärldsbevakning
• Behovsanalys
• Ansökningsarbete / vissa delar i arbetet
• Marknadsföring / viss gemensam marknadsföring
• Kvalitetssäkring
• Uppföljning och utvärdering
• Administration / viss gemensam
• Antagning /viss del

Tjänsten kan eventuellt kombineras med undervisning i YH-utbildning i något eller några av ämnena, kommunikation, ekonomi, ledarskap, yrkessvenska, yrkesengelska, entreprenadjuridik, byggtekniska ämnen eller automationstekniska ämnen.

Kvalifikationer Högre utbildning eller motsvarande. Erfarenhet av arbete inom YH-utbildning. Mycket god förmåga att uttrycka sig såväl offentligt som i tal och skrift. Utbildningsledarutbildning inom YH, erfarenhet av skolledning, kunskaper och erfarenhet inom specificerade arbetsuppgifter. Eftersom arbetet sker i samverkan med många olika intressenter, företag, myndighet, utbildningsanordnare etc ställer vi stora krav på samarbetsförmåga och personlig lämplighet. God samarbetsförmåga, kommunikativ, utvecklingsbenägen, lösningsfokuserad, utåtriktad. Hög kunskap inom data- och IT-program.

Din placering är på Norra station, nära Resecentrum i Hässleholm. Tjänsten är på 50 %.

Fackliga företrädare kan nås via kansliet på telefon nr: 0451-26 85 75.

Publiceringsdatum
2015-02-03

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Deltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-28
Ange följande referens när du ansöker: ak 5/2015
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Förvaltningschef Karina Hansson 0451-26 85 73
Utbildningsledare/Rektor Tony Helm 0709-81 80 54

Företag
Hässleholms kommun

Adress
Hässleholms kommun
Stobygatan 5
28139 HÄSSLEHOLM

Kontorsadress
Arbetsmarknad & kompetensutveckling

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2151926

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hässleholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hässleholms kommun: