Samordnare/verksamhetscontroller

Norbergs Kommun / Administratörsjobb / Norberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norberg, Fagersta, Avesta, Hedemora, Smedjebacken eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norbergs Kommun i Norberg, Fagersta eller i hela Sverige

Du är välkommen till den lilla kommunen med närhet till det stora. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen.

FAHNS-kommunerna befinner sig i ett spännande utvecklingsskede och vi söker dig som vill vara med och ta vår mellankommunala samverkan till nästa nivå.

Arbetsbeskrivning: samordnare/verksamhetscontroller

Du kommer som samordnare att fungera som stöd för kommunalrådsgruppen i Avesta, Fagersta, Hedemora, Norberg och Skinnskatteberg med syftet att bredda och fördjupa vår mellankommunala samverkan. Den andra delen av tjänsten, verksamhetscontroller, är ett arbete i Norbergs kommun med övergripande kvalitetsarbete utifrån kommunens styrmodell.


Publiceringsdatum
2017-06-22

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna inom samverkansuppdraget handlar om att stödja kommunalråden i de administrativa processerna för samverkan, arbeta fram förslag till gemensamma målbilder, förslag till hur kommunernas budgetprocesser för samverkansorganen kan utvecklas samt initiera ägarinitierade genomlysningar av kommunernas samverkansområden.
För uppdraget som verksamhetscontroller inom Norbergs kommun arbetar du direkt under kommunchefen och tillsammans med kommunledningsgruppen med att utveckla processen med uppföljning av kommunens mål- och strategidokument. Tjänsten är strategiskt viktig för fem kommuner och innebär ett arbete tillsammans med förtroendevalda i kommuner och direktioner för samverkansorgan samt med tjänstemän. Omvärldsbevakning är en viktig del i denna tjänst.

Tjänsten är nyinrättad vilket innebär att du ges möjlighet att påverka och utveckla innehållet. Vi gärna att:
• Du initierar förändrings- och utvecklingsinsatser.
• Du kan driva de projekt och processer som du ansvarar för.
• Du samarbetar gärna med andra, förtroendevalda och tjänstemän.
• Du förmedlar komplex information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt.

Kvalifikationer:
Du som söker tjänsten har:
• en akademisk examen exempelvis inom juridik, samhällsvetenskapliga ämnen eller ekonomi,
• har mycket goda kunskaper av offentlig förvaltning, politisk styrda miljöer samt utveckling av kommunala verksamheter,
• erfarenhet av kvalitetsarbete och processledning,
• god datakunskap och kan hantera digitala system,
• mycket god skriftlig och muntlig kommunikativ förmåga.

Övrig information:
Du kommer att röra dig över flera kommuner och samverkansorgan men utgår från kommunhuset i Norberg. Norbergs kommun är arbetsgivare.

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av kommunchef Hannu Högberg hannu.hogberg@norberg.se Tel 0223-29126.

Fackliga företrädare kontaktas via kommunens växel 0223-290 00

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-11
Ange följande referens när du ansöker: LK 05/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kommunchef Hannu Högberg 0223-29126

Företag
Norbergs kommun

Adress
Norbergs kommun
Box 25
73821 NORBERG

Kontorsadress
Malmgatan 7

Jobbnummer
3570850

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norbergs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norbergs Kommun: