Samordnare trygghetsskapande arbete

Göteborgs Stad, SDF Centrum / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, SDF Centrum i Göteborg

CENTRUM är en av 10 stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Vi är drygt 2 000 anställda och vårt uppdrag är att ge kommunal service av hög kvalitet. Vi erbjuder allt från förskola till äldreomsorg åt Centrums 58 000 invånare, men ger också service till alla de som besöker stadsdelen för att ta del av kulturutbud och aktiviteter. Förvaltningen styrs av en politisk nämnd. Vi beaktar mångfaldsperspektivet vid rekrytering, för att bättre spegla befolkningsstrukturen i Göteborg.

Publiceringsdatum
2014-02-03

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter är att
• Samordna det trygghetsskapande och brottsförebyggande arbetet inom förvaltningen och utveckla samarbetet med polisen, förvaltningar och bolag i staden samt privata aktörer.
• Kartlägga och följa upp fakta om stadselen med fokus på trygghet och brottslighet men också inom områden som boende,flyttmönster, resvanor, fritidsvanor och andra områden som stadsdelsnämnden behöver ha kunskap om för att bidra till en socialt hållbar utveckling ingår i uppdraget. Det görs bland annat genom att samla in, analysera och bearbeta information i form av statistik, databaser, utvärderingar och genom att använda GIS för att beskriva sociala data på karta.
• Särskilt bevaka och följa upp de frågor kring trygghet och brottsförebyggande arbete som har ett samband med att stadsdelen utgör en stor del av stadens city.
• Planera och medverka i genomförandet av insatser för att öka tryggheten och minska brottsligheten, till exempel trygghetsvandringar och informationsinsatser till grupper.
• Handläggare i lokala BRÅ (brottsförebyggande råd)
• Koordinator för stadsdelen inom SSPF - ett forum för informationsutbyte mellan socialtjänst, skola, polis och fritid kring barn och unga i riskzonen.

Kvalifikationer
• Högskoleexamen och minst ett par års för befattningen relevant arbetslivserfarenhet, gärna från offentlig förvaltning är ett krav.
• Dokumenterad erfarenhet att samla in stora datamängder och sammanställa dessa till användbara beslutsunderlag
• Kunskap om brottsförebyggande och trygghetsskapande arbete

• förmåga att självständigt initiera, planera, driva och fullfölja processer
• förmåga att snabbt sätta dig in i nya frågor och att välja arbetssätt utifrån mål och nytta
• samarbetsförmåga
• förmåga att uttrycka dig enkelt och tydligt i tal och skrift
• analytisk förmåga

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-23
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ange följande referens när du ansöker: A374469
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bente Greve, Utvecklingschef 031-3657012

Facklig kontakt
Katarina Åkermo, Vision 031-365 70 59
Natascha Radosavljevic, Akademikerförbundet SSR 031 - 368 57 53

Företag
Göteborgs stad, SDF Centrum

Adress
Göteborgs stad, SDF Centrum

Jobbnummer
1768040

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, SDF Centrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, SDF Centrum: