Samordnare till vår nystartade verksamhet!

Olivia Omsorg AB / Vårdarjobb / Enköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdarjobb i Enköping, Knivsta, Håbo, Strängnäs, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Olivia Omsorg AB i Enköping, Knivsta, Heby, Uppsala, Österåker eller i hela Sverige

Olivia Omsorg erbjuder omsorg i olika boendeformer inom LSS. Våra verksamheter präglas av närhet och tillgänglighet i en utvecklande miljö där den enskilde är i fokus. Det uppfylls genom personalens inställning till sitt uppdrag, deras kunskap, bemötande och pedagogiska förmåga men framförallt förmågan att ge omsorg med känsla.

Olivia omsorg är det småskaliga alternativet som värnar om omsorg med hög kvalitet.
Arbetet på Olivia omsorg präglas av närhet, engagemang, kompetensutveckling och ständig utveckling av arbetssätt och metoder.
Verksamheterna leds av engagerade chefer och medarbetare som vill och har förmågan att driva verksamheter utifrån Olivia omsorgs värdeord: Omtanke, Mod, Samverkan, Olikhet, Respekt, Glädje. Genom kvalificerade interna resurser, nätverk och utbyten satsar vi på kontinuerlig kvalitetsutveckling. I företaget arbetar ca 350 anställda.

Olivia omsorg driver idag 23 st LSS-boenden enligt 9:9, på entreprenaduppdrag av kommuner i Stockholm och Uppsala-området. Nu startar Olivia omsorg även verksamhet i egen regi.
Under vinter 2018/2019 startar en helt ny gruppbostad för personer med förvärvad hjärnskada (personkrets 2 enligt LSS). Gruppbostaden är belägen i Lillkyrka i utkanten av Enköping. Huset är helt nybyggt i två plan och innehåller 6 fullvärdiga lägenheter samt gemensamma utrymmen.
Vi söker nu en samordnare som vill vara med från start. Som samordnare utgör du ett stöd för ansvarig verksamhetschef i den dagliga driften på verksamheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Planering, kvalitetssäkring och uppföljning av den dagliga driften, utveckling av personalens ansvarsområden med specifikt fokus på stödpersonsuppdraget
Planering och uppföljning av introduktion av nyanställda.
Säkerställa att schemaläggning är korrekt och fungerar utifrån verksamhetens behov, avtal och gällande lagstiftning samt ansvara för schemajustering och bemanning utifrån planerade aktiviteter och vakanser
Tillse att avvikelse- och incidentrapoortering, klagomål och synpunkter omhändertas
Kontroll och redovisning av lönerapporter, personalmat, handkassa, körjournaler m fl rapporter och administration
Utifrån verksamhetens behov och i samråd med verksamhetschef handha vissa ansvarsområden, utveckling av rutiner och arbetssätt

Du får möjligheten att forma och utveckla en unik verksamhet från grunden med målet att skapa en verksamhet baserat på de enskildas behov.
Du kommer även arbeta schemalagd arbetstid direkt med de boende. Där ger du stöd och service utifrån de boendes önskemål både i hemmet och i fritidsaktiviteter. Du ska bidra till att den boende ges möjlighet till en aktiv och meningsfull tillvaro.
Du deltar i personalmöten, utbildning och handledning, samverkar med närstående, hälso- och sjukvård och övriga externa samarbetspartners och kontakter.
Vi arbetar pedagogiskt, tydligt och strukturerat med varje enskild boende och alltid med dennes behov i fokus.

Vi ställer höga krav på bemötande och kunskap om olika funktionsnedsättningar samt förmåga att vara flexibel och kreativ i arbetet. Som samordnare krävs även erfarenhet av liknande uppdrag och en naturlig fallenhet att leda och driva utvecklingsfrågor.
Vi söker dig som har:
Utbildning inom vård- och omsorg, pedagogik eller motsvarande kompetens.
Erfarenhet av strukturerat, administrativt arbete och ansvar
Naturlig fallenhet för verksamhetsnära ledarskap

Erfarenhet engagemang och intresse för arbete med personer som har funktionsnedsättning.

Ett stort intresse för arbete med målgruppen
Brinner för att få vara med att starta någonting nytt.
Har du tidigare erfarenhet av tydliggörande kommunikation och lågaffektivt bemötande är det en mycket god merit.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbeta med personer som har förvärvad hjärnskada.
Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet
Det är en stor fördel om du har körkort

Vidare ska du ha god datorvana, erfarenhet av dokumentation samt förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du behöver vara strukturerad och ha förmåga att ha många bollar i luften samtidigt. Du är flexibel och kan arbeta både självständigt och tillsammans med boende och dina kollegor. Du har ett gott och tydligt bemötande och förstår vikten av att arbeta utifrån tydliga rutiner och strukturer.
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med möjlighet att utvecklas i din yrkesroll och göra skillnad för människor. Du är en del av verksamhetens utveckling och har möjlighet att påverka.

Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Rekryteringen och intervjuer sker löpande under annonseringens tid.
Tjänstgöringsgrad 100 %

Kontaktperson: Rickard Hagelin, tel. 072-858 14 03
mail: rickard.hagelin@olivia.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-11-07

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Olivia Omsorg AB

Adress
Olivia Omsorg AB
Magnus Ladulåsgatan 8 a
11866 Stockholm

Kontorsadress
Magnus Ladulåsgatan 8 a 11866 Stockholm

Jobbnummer
4445676

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Olivia Omsorg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Olivia Omsorg AB: