Samordnare till Tolkcentralen

Region Östergötland / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Tolkcentralen är en enhet inom Öron-, näs- och halskliniken, Region Östergötland och tolkcentralens uppdrag omfattar hela länet. Vi erbjuder trygga och tillgängliga tolktjänster utifrån gott bemötande, respekt och integritet till döva, dövblinda, vuxendöva, hörselskadade och till personer med funktionsnedsättning som rör röst-, tal- eller språksvårigheter samt psykosocialt stöd till barndomsdöva. Totalt är vi 16 medarbetare på enheten.

Tolkverksamhetens nav är samordningsfunktionen och med anledning av en pensionsavgång kommer vi nu att välkomna en ny samordnare. Hos oss arbetar du nära en samordningskollega i våra trevliga och centralt belägna lokaler på Badhusgatan i Linköping. Detta är även den huvudsakliga utgångsplatsen för dina övriga kollegor, våra skrivtolkar, teckenspråkstolkar, taltjänsttolkar, ett dövteam och enhetschef.

Vill du arbeta i en reflekterande miljö och på en arbetsplats med ett aktivt medarbetarskap i en god arbetsmiljö? Hos oss erbjuds du att utveckla dig själv , möjlighet att hålla många bollar i luften och förutsättningar att medverka till ständiga förbättringar. Du får ta ansvar och arbeta självständigt.

Publiceringsdatum
2019-01-05

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som samordnare har du en viktig roll i att ta emot, samordna, planera och följa upp tolkbeställningar. Mottagande av tolkbeställningar sker via flera ankomstvägar och från såväl primära tolkanvändare som från exempelvis hälso- och sjukvården, företag, myndigheter och organisationer. Inkomna beställningar handläggs bland annat utifrån behov, prioritering, rätt kompetens, betalningsansvar och logistik.

Exempel på andra arbetsuppgifter inom samordningsfunktionen är schemaläggning, fakturering, statistikframtagning och deltagande i utvecklings- och förbättringsarbeten.

Du kommer både dela och ha egna ansvarsområden inom samordningsfunktionen och har ett nära samarbete med enhetens övriga medarbetare och chef. Du har vidare breda kontaktytor till beställare, andra motsvarande tolkverksamheter i landets regioner, upphandlade leverantörer och andra parter.

I det dagliga arbetet kommer du även att ha vissa arbetsledande mandat utifrån exempelvis arbetstidsavtal och rutiner.

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har några års erfarenhet av administrativt arbete. Har du vårdadministratörsutbildning är det en fördel men inget krav. Har du även erfarenhet av schemaläggning, fakturering och statistikframtagning så är det en merit. För arbetet krävs goda kunskaper i svenska i tal och skrift då du kommer kommunicera med beställare och andra aktörer så som andra tolkningscentraler och privata bolag bland annat.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet i en roll som samordnare eller koordinator, gärna med viss arbetsledande funktion. Har du genomgått någon form av ledarskapsprogram är det meriterande. Det är även meriterande om du har kunskaper i och kan kommunicera på svenskt teckenspråk. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från tolksamordning och/eller tolkbakgrund.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är trygg, stabil och serviceinriktad. Att lägga upp ditt arbete strukturerat och utföra det självständigt faller naturligt för dig. Du har vidare lätt för att samarbeta med andra och via ett gott omdöme och flexibelt tankesätt leverera kvalitet till såväl beställare som utförare av tjänsterna. Vi vill ha rätt person på rätt plats och lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Blir du nyfiken? Om detta stämmer överens med dig som person och det du står för så är du mer än välkommen med din ansökan.

Anställning och information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Tjänsten kan komma att inledas med 6 månaders provanställning.

Information om tjänsten lämnas av:
Enhetsschef Peter Strid, 070-242 29 97.

Facklig företrädare för Vision är Johanna Jonsson, 072-537 08 98.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är den 1 februari 2019. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst CVU Direkt, 010-103 60 00, under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Östergötland

Adress
Region Östergötland
Badhusgatan 8
58222 Linköping

Kontorsadress
Badhusgatan 8

Jobbnummer
4538519

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Östergötland: