Samordnare till Tillståndsavdelningen
Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen i Göteborg Färdtjänsten är en kommunal förvaltning som har till uppgift att pröva behovet av färdtjänst och på ett kostnadseffektivt sätt tillhandahålla trafik som möjliggör en god resa för personer med funktionsnedsättning. Målet är att de allra flesta ska kunna resa med den allmänna kollektivtrafiken som innebär en friare rörlighet.
I dagsläget har vi 20 000 resenärer och utför omkring 1,2 miljoner resor per år. Vi upphandlar persontrafik för hela Göteborgs Stad och trafikerar Flexlinjen i samarbete med Västtrafik. Vi utför också andra samhällsbetalda resor för Göteborg, Mölndal och Härryda. Vi är 110 medarbetare och får goda omdömen från våra resenärer. Färdtjänsten arbetar aktivt med friskvård på arbetsplatsen.
Publiceringsdatum2012-12-03ArbetsuppgifterTillståndsavdelningen ansvarar för förvaltningens myndighetsutövning enligt lag (1997:736) om färdtjänst och lag (1997:735) om riksfärdtjänst. Som handläggare är ditt uppdrag att bedöma behov av färdtjänst utifrån individens förutsättningar och möjligheter att resa med kollektivtrafiken.
Vi eftersträvar ett brett och rättssäkert beslutsunderlag och detta innebär en hel del kontakter med de som söker färdtjänst. Förutom handläggning ingår även reception och kansli som en del av tillståndsavdelningen.
Dina arbetsuppgifterSom en av två samordnare på tillståndsavdelningen kommer du att arbeta med kvalitetssäkring, utredningar och beslutsunderlag, analyser, metodutveckling och verksamhetsrapportering.
Samordnarna ansvarar även för ärendefördelning och teammöten samt att nyanställda och praktikanter får lämpligt stöd och introduktion.
Egen handläggning ingår i tjänsten.
KvalifikationerUtbildningskrav:
• Socionom, jurist eller annan utbildning som bedöms likvärdig
Dina personliga egenskaper• Strukturerad och analytisk
• Förmåga till helhetssyn
• God samarbetsförmåga
• Utvecklingsinriktad
• Självständig
• Flexibel
Övriga krav:
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift i svenska språket
• Skicklighet i att använda it-system
Arbetslivserfarenhet:
• Kunskap och erfarenhet av myndighetsutövning, funktionsnedsättningar och äldre är meriterande
• Personlig lämplighet kommer att vara avgörande vid tillsättning av tjänsten.
• Vi arbetar med ett löpande urval och behöver därför din ansökan snarast.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2013-01-01 , upphör: 2014-01-31 Föräldravikariat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-12-17
Vi eftersträvar ökad mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund.
Vi tar ej emot ansökningar via mail.
Annons- och rekryteringsföretag göre sig icke besvär.
Ange följande referens när du ansöker: A304244
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnita Almqvist, Avdelningschef 031-419614
Magnus Karlsson, Samordnare
Facklig kontaktGunnar Gustafsson, Vision 031-41 95 30
FöretagGöteborgs stad, Färdtjänstförvaltningen
AdressGöteborgs stad, Färdtjänstförvaltningen
Jobbnummer 1407347
Observera att sista ansökningsdag har passerat.