Samordnare till Tillståndsavdelningen

Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen i Göteborg

Färdtjänsten är en kommunal förvaltning som har till uppgift att pröva behovet av färdtjänst och på ett kostnadseffektivt sätt tillhandahålla trafik som möjliggör en god resa för personer med funktionsnedsättning. Målet är att de allra flesta ska kunna resa med den allmänna kollektivtrafiken som innebär en friare rörlighet.

I dagsläget har vi 20 000 resenärer och utför omkring 1,2 miljoner resor per år. Vi upphandlar persontrafik för hela Göteborgs Stad och trafikerar Flexlinjen i samarbete med Västtrafik. Vi utför också andra samhällsbetalda resor för Göteborg, Mölndal och Härryda. Vi är 110 medarbetare och får goda omdömen från våra resenärer. Färdtjänsten arbetar aktivt med friskvård på arbetsplatsen.

Publiceringsdatum
2012-12-03

Arbetsuppgifter
Tillståndsavdelningen ansvarar för förvaltningens myndighetsutövning enligt lag (1997:736) om färdtjänst och lag (1997:735) om riksfärdtjänst. Som handläggare är ditt uppdrag att bedöma behov av färdtjänst utifrån individens förutsättningar och möjligheter att resa med kollektivtrafiken.

Vi eftersträvar ett brett och rättssäkert beslutsunderlag och detta innebär en hel del kontakter med de som söker färdtjänst. Förutom handläggning ingår även reception och kansli som en del av tillståndsavdelningen.

Dina arbetsuppgifter
Som en av två samordnare på tillståndsavdelningen kommer du att arbeta med kvalitetssäkring, utredningar och beslutsunderlag, analyser, metodutveckling och verksamhetsrapportering.

Samordnarna ansvarar även för ärendefördelning och teammöten samt att nyanställda och praktikanter får lämpligt stöd och introduktion.
Egen handläggning ingår i tjänsten.

Kvalifikationer
Utbildningskrav:
• Socionom, jurist eller annan utbildning som bedöms likvärdig

Dina personliga egenskaper
• Strukturerad och analytisk
• Förmåga till helhetssyn
• God samarbetsförmåga
• Utvecklingsinriktad
• Självständig
• Flexibel

Övriga krav:
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift i svenska språket
• Skicklighet i att använda it-system

Arbetslivserfarenhet:
• Kunskap och erfarenhet av myndighetsutövning, funktionsnedsättningar och äldre är meriterande
• Personlig lämplighet kommer att vara avgörande vid tillsättning av tjänsten.
• Vi arbetar med ett löpande urval och behöver därför din ansökan snarast.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2013-01-01 , upphör: 2014-01-31 Föräldravikariat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-12-17
Vi eftersträvar ökad mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund.
Vi tar ej emot ansökningar via mail.
Annons- och rekryteringsföretag göre sig icke besvär.
Ange följande referens när du ansöker: A304244
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anita Almqvist, Avdelningschef 031-419614
Magnus Karlsson, Samordnare

Facklig kontakt
Gunnar Gustafsson, Vision 031-41 95 30

Företag
Göteborgs stad, Färdtjänstförvaltningen

Adress
Göteborgs stad, Färdtjänstförvaltningen

Jobbnummer
1407347

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen: