Samordnare till Norrbottens e-nämnd

Luleå kommun / Organisationsutvecklarjobb / Luleå
2019-02-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare till Norrbottens e-nämnd" (publicerad 2022-03-11) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Luleå kommun i Luleå

Vill du vara en del av digitaliseringen i Norrbotten?

Norrbottens e-nämnd
Norrbotten är Sveriges största län till ytan med drygt 250 000 invånare och 14 kommuner. Kommunerna i länet har en lång tradition att samverka och samarbeta. I juni 2013 fattades ett beslut att inrätta en gemensam organisation - Norrbottens e-nämnd - för att stödja samarbetet inom digitalisering och e-förvaltning.

De 14 kommuner som samverkar i e-nämnden är Arjeplog, Arvidsjaur, Boden, Gällivare, Haparanda, Jokkmokk, Kalix, Kiruna, Pajala, Piteå, Älvsbyn, Överkalix, Övertorneå och Luleå, som också är värdkommun. Den politiska delen av nämnden består av en vald ledamot från varje kommun.

Om arbetet som samordnare till Norrbottens e-nämnd
Med utgångspunkt i att stärka utvecklingskraften genom samverkan för att möta samhällets och verksamheternas krav i en modern tid med digitalisering kommer du i korthet att driva, samordna och följa upp de utvecklingsprojekt som beslutas inom e-nämnden.

Du kommer att förbereda förslag till utvecklingsinsatser som tas upp för politiska beslut av nämnden och du är normalt också föredragande vid nämndens möten. Beslut om genomförande och finansiering av utvecklingsinsatser/projekt fattas av nämndens ledamöter. Resurser för genomförande (både verksamhetskunskap och tekniska lösningar) tillhandahålls av e-nämndens kommuner och vissa fall av externa leverantörer.

Du kommer även att vara sammankallande och föredragande för e-nämndens beredningsgrupp som består av kommunernas 14 IT-chefer (eller utsedda representanter). Det här arbetet innebär många kontakter, förutom arbetet i e-nämnden så samverkar du med kommunernas ledningar, förvaltningar och även andra intressenter.

Vem är du?
Vi söker dig som har högskoleexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har erfarenhet av projektledning och är van vid att självständigt driva, leda och planera utvecklingsprojekt.

Att du kan samordna olika initiativ, ansvara för tidplaner och löpande informera din omgivning kommer att vara viktigt och vi lägger stor vikt vid organisatorisk, social och kommunikativ förmåga. Du har ett nyfiket och pragmatiskt synsätt och tycker om att skapa kontakter och nätverk.

Arbetet innebär muntliga och skriftliga presentationer, det är viktigt att du är bekväm med att tala inför andra och att du talar och skriver mycket god svenska samt behärskar engelska. Resor förekommer och du behöver ha körkort (B).

Mer information
Luleå kommun är verksamhetsansvarig för de som arbetar på e-nämnden, annan placeringsort (i Norrbotten) än Luleå kan diskuteras, ange gärna önskad ort i din ansökan. Tjänsten är på heltid och kan tillträdas enligt överenskommelse.

Hör gärna av dig till rekryteringskonsult Ingela Skoog på Experis, 0920-24 70 65, ingela.skoog@se.experis.com om du har någon fråga. Ansöker gör du via vår annons på experis.se senast 15 mars, 2019.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2019-02-21

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-14
Ange följande referens när du ansöker: 569fe55f-7bb3-
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ingela Skoog Ingela.Skoog@se.experis.com 0920-247 065

Företag
Luleå kommun

Adress
Luleå kommun
97238
97238 2580

Kontorsadress
Residensgatan 18, Luleå

Jobbnummer
4626132

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Luleå kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Luleå kommun: