Samordnare till Kontorsservice och Inköp

Göteborgs Stad, Stadskansliet / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Stadskansliet i Göteborg

Stadskansliets roll är att stödja kommunstyrelse och förvaltnings- och bolagsledningar i arbetet med Göteborgs stads uppdrag för ledning, styrning och utveckling av verksamheten. Utgångspunkten är de mål och inriktningar som fastställs av kommunfullmäktige i budget och verksamhetsplaner.

Publiceringsdatum
2011-03-21

Arbetsuppgifter
Kontorsservice och Inköp inom Administrativa enheten, ansvarar för Stadskansliets stödprocesser inom inköp, lokaler och lokalsäkerhet, miljö, telefoni och kontorsservice.
Inom stödprocessen Inköp ansvarar vi för samtliga kontorsgemensamma inköp av inventarier, maskiner och kontorsmaterial samt telefoni. Lokalansvaret innebär bl a ansvar för lokalvård, underhåll, renovering/sanering, källsortering och omflyttningar. Kontorsservice ges dels speciellt till politikerorganisationen med bl a tryck och utskick av handlingar och i övrigt till ca 400 personer med tekniska eller materiella behov.
Som koordinator kommer Du att fungera som lednings- och administrativt stöd i nära samarbete med chef och övrig personal. I dina arbetsuppgifter ingår bl a budgetuppföljning, aktiviteter och uppföljning av miljöhandlingsplan, avtalshantering, administration kring telefoni samt handläggning/ administration av diverse ärenden.

Kvalifikationer
Du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi/inköp eller erfarenhet som bedöms likvärdig.
Du har några års erfarenhet från arbete där service, planering och genomförande, problemlösning, kontakter med leverantörer, inköp av teknisk kontorsutrustning samt administrativt arbete av ekonomiskt och uppföljande karaktär är naturliga inslag. Det ställs stora krav på din förmåga att hantera olika uppgifter - ibland med kort framförhållning.
Du är initiativtagande, serviceinriktad, strukturerad och noggrann med hög samarbetsförmåga och vana att jobba självständigt. Du är även tydlig i ditt sätt att kommunicera, både skriftligen och muntligen. Du kan vrida och vända på information och dra ut det viktigaste.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-04
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.
Ange följande referens när du ansöker: A206667
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Elaine Glanzén

Facklig kontakt
Ywonne Bergkvist, 031-368 03 62
Stefan Granlund, 031-368 04 85

Företag
Göteborgs stad, Stadskansliet

Adress
Göteborgs stad, Stadskansliet

Jobbnummer
881591

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, Stadskansliet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, Stadskansliet: