Samordnare till HVB-hem för ensamkommande flyktingbarn.
Grums kommun, Individ- och Familjeomsorg / Behandlingsassistentjobb / Grums
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla behandlingsassistentjobb i Grums,
Karlstad,
Säffle,
Hammarö,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Grums kommun, Individ- och Familjeomsorg i Grums Grums kommun har ca 9 000 invånare och ligger vid Vänerns strand 20 minuters bilfärd från Karlstad. I Grums kommun finns de fördelar den lilla kommunen kan erbjuda. Här finns närhet på alla sätt - till natur och vatten, till aktivitet och engagemang, till service och handel och inte minst människor emellan.
Kommunen driver tre HVB-boenden och en utslussverksamhet för ensamkommande barn och ungdomar under enheten HVB-Grums. På enheten arbetar cirka 30 personer, majoriteten av dem som behandlingsassistenter på de tre boendena.
Enheten är organisatoriskt placerad under Individ och familjeomsorgen och har en enhetschef och två samordnare.
På enheten HVB-Grums värderar vi tydlighet, ärlighet och ansvarstagande. Vi bidrar tillsammans med våra respektive pusselbitar varje dag med våra barn och ungdomars trygghet, välmående och utveckling i fokus.
Om du vill vara en del i vår strävan mot att bli en av Sveriges bästa boendekedjor för ensamkommande barn så ser vi mycket fram emot att läsa din ansökan.
Publiceringsdatum2015-09-14ArbetsuppgifterDe två samordnarna på enheten ansvarar för den dagliga driften och verksamheten på två boenden vardera.
Samordnarens uppdrag är att leda, planera, genomföra, följa upp och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med lagstiftning och riktlinjer. En viktig del i arbetet är att samverka med andra aktörer både internt och externt.
I samordnarens ansvar ligger till exempel att:
• Ansvara för och leda överlämningar
• Följa upp och se till att genomförandeplanen, tillägg till genomförandeplan, månadsplan och veckoplan följs. Samordnaren ansvarar för att den röda tråden i boendet följs.
• Ansvara för vikarieanskaffning
• Leda och coacha behandlingsassistenterna i arbetet
• Involvera ungdomen själv och personal i ungdomens utveckling
• Planera och vara ordförande på personalmöte och teammöte
• Planera inköp
• Föra kontinuerlig dialog med gode män/särskilt förordnade vårdnadshavare
• Ansvara för introduktionssamtal med nya ungdomar
• Praktisk planering för och uppföljning av verksamheten
• Lägesrapportera för respektive boende vid ledningsmöten
Verksamheten växer och det krävs att samordnaren är flexibel i sitt arbetssätt, förändringsbenägen och genuint intresserad av målgruppen.
KvalifikationerVi söker dig som har en högskoleutbildning på minst tre år som socionom/socialpedagog, beteendevetare eller som har annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi söker dig som har god förmåga att arbeta självständigt och målmedvetet och har erfarenhet av arbetsledning eller personalansvar. Som person tror vi att du är utåtriktad, öppen och engagerad i ditt arbete, entusiasmera dina medarbetare i syfte att på ett professionellt sätt ge barnen/ungdomarna ett tryggt boende och en positiv uppväxtmiljö.
Erfarenhet av att arbeta med dokumentation i ProCapita samt av att arbeta med handledningsmaterialet Hitta Rätt är meriterande. Du ska ha erfarenhet och god kännedom om ungdomars behov i utsatta situationer och krissituationer.
Vi förutsätter att du har ett genuint intresse för det mångkulturella samhället och integrationsfrågor. Stor vikt läggs på personlig lämplighet i kombination med övrig kompetens, erfarenhet samt samarbetsförmåga.
Vi ser gärna att du är en prestigelös person som är redo att ta stort ansvar och som brinner för att arbeta med barn och ungdomar i utsatts situationer.
Giltigt B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.
Utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastnings- och misstankeregister krävs innan eventuell anställning.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Grums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken ovan och inte via post eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Grums kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Arbete dagtid med vissa avvikelser för insatser kvällstid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde den 1 december 2015 eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-02
Ange följande referens när du ansöker: A499994
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarcus Wihk, Enhetschef 0555-42111
Niclas Ström, Samordnare 0555-421 18
niclas.strom@grums.seLotta Österlund Jansson, Områdeschef 0555-42277
Facklig kontaktBenny Eileryd, Vision 0555-42124
FöretagGrums kommun, Individ- och Familjeomsorg
AdressGrums kommun, Individ- och Familjeomsorg
Sveagatan 77
66480 Grums
KontorsadressSveagatan 77 Grums
Jobbnummer 2428148
Observera att sista ansökningsdag har passerat.