Samordnare till familjehemsvården

Ekerö kommun / Administratörsjobb / Ekerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ekerö, Botkyrka, Salem, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekerö kommun i Ekerö, Stockholm eller i hela Sverige

EKERÖ KOMMUN är en växande småstad 1 mil från Stockholms innerstad. I en nära framtid, och när "Förbifart Stockholm" är klar, kommer Ekerö att vara länets mest attraktiva kommun att bo och verka i. Utöver lugnet, naturen och närheten till stadspulsen så erbjuder Ekerö en professionell kommunal organisation med korta beslutsvägar och en stark drivkraft att "ständigt göra allt lite bättre". Vill du jobba i småstaden intill storstaden? Ta chansen att bli en del av Ekerös spännande utveckling!

BARN- OCH UNGDOMSENHETEN vänder sig till barn, unga och deras föräldrar. Inom enheten handläggs all myndighetsutövning för målgruppen, enligt SoL och LVU. Vi har även en öppenvårdsenhet i form av familjeteamet som ger individuellt beviljat stöd. Råd och stöd kan ges utan registrering. Fältassistenter och kurator hör till familjeteamet. Sammanlagt är vi 24 medarbetare som ansvarar för både myndighetsutövning och verkställighet samt service i form av råd och stöd.

Länk till Ekerö kommuns hemsida

Barn- och ungdomsenheten vänder sig till barn samt deras föräldrar, ungdomar upp till 21 år om det är aktuella för LVU eller är placerade och studerar på gymnasiet. Inom enheten finns både myndighetsutövning och öppenvården. För tillfället är vi är sammanlagt 29 medarbetare inom enheten.

Publiceringsdatum
2017-08-28

Dina arbetsuppgifter
Vi ska utöka vår familjehemsvård med en samordnare och söker nu en erfaren socionom med ett hjärta som bultar lite extra för de barn som är placerade i familjehem. Idag är det 2 barnhandläggare som ansvarar för att följa upp vården och 2 familjehemssekreterare som rekrytererar, handleder och ger stöd till familjehemmen. Samordnarens roll blir att hålla ihop gruppens arbete och ha övergripande kontroll över de olika uppdragen med allt vad det innebär. Rent konkret är det bl. a att vara ett stöd till medarbetarna, vara föredragande vid individutskott, socialnämnd samt delta vid domstolsförhandlingar, ha omvärldsbevakning gällande lagstiftning och forskning inom området, delta i interna ledningsgruppen och då tjänsten är ny blir det den som kommer som är med och utformar innehållet och den fortsatta utvecklingen av verksamheten.



Kvalifikationer
Socionomexamen med erfarenhet av arbete med myndighetsutövning enligt SoL och LVU.

B-Körkort



Tillträde: Snarast enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Tillsvidare

Övrig information
Ekerö kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats för alla utifrån de behov av kompetens som verksamheten ställer.

Vi erbjuder friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och har rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Ekerö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Ekerö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Britt-Marie Fransson, Enhetschef 08-124 571 64
Anna Ottosson, Facklig företrädare SSR 08-124 572 20
Louise Dagerholm, BIträdande enhetschef 08-124 572 26

Företag
Ekerö kommun

Adress
Ekerö kommun
Box 205
17823 Ekerö

Kontorsadress
Tappströmsvägen 2

Jobbnummer
3665739

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ekerö kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekerö kommun: