Samordnare till enheten för ensamkommande barn och ungdomar
Lindesbergs kommun / Administratörsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lindesberg,
Nora,
Örebro,
Ljusnarsberg,
Skinnskatteberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun i Lindesberg,
Haparanda eller i
hela Sverige Lindesberg är pärlan invid Lindesjön. En oas för vissa. Ett ännu outforskat område för andra. Oavsett vad Lindesberg betyder för dig har vi mycket att erbjuda. I stadskärnan så väl som utanför. Vår styrka är vår storlek. Vi är Kloten i norr och Fellingsbro i söder, samt allt däremellan.
Lindesbergs kommun, Socialförvaltningen, avdelningen för individ och familj,
söker en Samordnare till enheten för ensamkommande barn, myndighetskontoret.
Anställningen avser 100 % och är en tillsvidareanställning, måndag-fredag.
Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde snarast eller enligt
överenskommelse.
Publiceringsdatum2015-12-10Dina arbetsuppgifterDu har ansvar för det dagliga stödet till socialsekreterarna i enskilda ärenden
och fördelar nyinkomna ärenden. Du arbetar enligt uppdragshandling. Du arbetar
tillsammans med enhetschef och medarbetare med att uppdatera och utveckla
rutiner och riktlinjer för verksamheten. Du finns med i olika samverkans-
sammanhang inom kommunens verksamheter och med andra externa myndigheter.
Du kommer även vara föredragande av ärenden i socialnämndens individutskott
samt i vissa ärenden företräda nämnden i förvaltningsrätt och kammarrätt.
Du har kontinuerliga möten med enhetschef och arbetsledare inom enheten.
Du är direkt underställd ansvarig enhetschef.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Att ta emot nya anvisningar och göra förhandsbedömning. Att stödja
socialsekreterarna i det dagliga arbetet samt fördela nyinkomna ärenden.
Delta i träffar med olika myndigheter och i träffar med övriga kommuner i
Norra länsdelen.
Kompetenser• Socionomutbildning
• Erfarenhet av arbete inom området ensamkommande barn
• Erfarenhet av myndighetsutövning
• Erfarenhet av att dokumentera
• Goda kunskaper om handläggning och dokumentation
• B-körkort
Du behärskar det svenska språket på ett sätt att du kan kommunicera
med klienter och personal. Du kan skriftligen dokumentera det
verksamheten kräver. Då uppdraget innehåller samverkan med enskilda,
familjehem, gode män samt andra verksamheter och myndigheter i stor
omfattning krävs en god förmåga att samverka med andra samt att kunna
tydliggöra vad socialtjänsten kan bidra med i dessa sammanhang. Du ska
tycka om myndighetsutövning och att leda/handleda medarbetare. Du ska
även ha förmågan att, så att säga, tänka utanför boxen. Vi kommer att
lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande:
• Goda kunskaper om gällande lagstiftning
• Erfarenhet av arbetsledning
• Erfarenhet av samverkan med barn och utbildningsförvaltning
• Erfarenhet av samverkan med andra externa myndigheter
• Goda kunskaper när det gäller dokumentation
• Nätverksutbildning
• Utbildning i samtal med barn
• Erfarenhet av familjehemsutredningar
Enligt lag (2007:171) om registerkontroll av personal vid sådana hem
för vård eller boende, som tar emot barn kommer vi att göra ett
registerutdrag ur polisens misstanke- och belastningsregister,
vid en eventuell anställning.
Ansökan: Inkommen senast 2016-01-04.
Vi tar endast emot ansökan via HR-supporten.
Fackliga organisationer nås genom kommunens växel, 0581-81 000.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-04
Ange följande referens när du ansöker: Soc 2015/300
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Sofie Bragesjö 0581-890 15
FöretagLindesbergs kommun
AdressLindesbergs kommun
Stentäppsgatan 5
71180 LINDESBERG
KontorsadressStentäppsgatan 5
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2569483
Observera att sista ansökningsdag har passerat.