Samordnare till Boendeteamet

Helsingborgs stad, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Socialförvaltningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något. Socialförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden: Vuxen, Barn/ Unga och Familj, Gemensamma Resurser och Ensamkommande barn och unga.

Socialförvaltningens Vuxenverksamhet ansvarar för det sociala arbetet gällande missbruksvård, psykosociala problem och psykiska funktionshinder för vuxna personer samt deras familjer.


Publiceringsdatum
2016-12-20

Arbetsuppgifter
Inom boendeteamet arbetar vi tillsammans med den enskilde i dennes strävan till ett självständigt liv. Alla boende ska ha en handlingsplan med tydliga mål och rimliga delmål som utarbetas tillsamman med klient och socialsekreterare utifrån den enskildes egna förutsättningar. En grundförutsättning för att lyckas i detta arbete är en god relation till klienten.

Som samordnare arbetar du på uppdrag av Sektionschefen och/eller Enhetschefen.

I enlighet med uppdraget ska du:
• samordna arbetet i vardagen, fördela arbetet och ansvara för schemaläggning i delaktighet med kolleger
• vägleda och ge stöd till kolleger, hålla i personalmöten vid behov
• se till att det finns vikarier vid ordinarie personals frånvaro samt vara Sektionschefen och/eller Enhetschefen behjälplig med att attestera i personalsystemet
• se till att rutiner följ och bistå närmsta chefen i introduktion av nya medarbetare


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• dokumenterad erfarenhet inom arbete med Vuxna i socialtjänsten
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt goda IT-kunskaper.
• god förmåga att samarbeta och verkar för ett öppet klimat och ett serviceinriktat förhållningssätt som genomsyrar arbetsplatsens alla delar
• B-körkort och kör bil

Utöver det är det viktigt att du:
• är medveten om och arbetar i enlighet med nämndens mål och verksamhetens styrkort
• arbetar för att det sociala arbetet har klientens behov i centrum
• arbetar för att kvalitetssäkra och utveckla arbetet tillsammans med enhets/sektionschef

ÖVRIGT
Som anställd i Helsingborgs stad får du subventionerad friskvård och andra förmåner via vår förmånsportal Fördel Helsingborg. Det finns även tillgång till gymlokal på arbetsplatsen med träningsmaskiner, bastu, ljusterapirum, massagestol m.m.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-15
Ange följande referens när du ansöker: 359/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Minna Loveng minna.loveng@helsingborg.se 042 - 10 33 35

Företag
Helsingborgs stad, SOCIALFÖRVALTNINGEN

Adress
Helsingborgs stad, SOCIALFÖRVALTNINGEN

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
3224592

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Socialförvaltningen: