Samordnare till boendestöd

Gävle kommun, Stöd i hemmet / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Stöd i hemmet i Gävle

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

På boendestöd arbetar cirka 30 boendestödjare som stöttar våra kunder som har en psykisk och/eller neuropsykiatrisk funktionsnedsättning som bor i ordinärt boende. Målet med boendestöd är att genom stöd och motivationsarbete ge kunderna möjlighet att höja sin funktionsnivå och få ett mer självständigt liv.

Publiceringsdatum
2023-08-31

Arbetsuppgifter
Är du en erfaren administratör som lockas av ett självständigt och varierande arbete i en samordnande roll? Bra! Sök då tjänsten och bli en viktig del i vårt team. Tillsammans gör vi varandra, verksamheten och Gävle ännu bättre!

Som samordnare är du enhetschefens stöd. Ditt arbete kommer att omfatta en mängd varierande administrativa och samordnande uppgifter som är centrala för vår verksamhet. En del av ditt uppdrag innebär att säkerställa att vår verksamhet är rätt bemannad. I det ingår att ta emot frånvaroanmälningar, sköta beställningar av vikarier samt att lägga scheman. Vidare ansvarar du för att ta emot uppdrag från biståndshandläggarna och fördela dessa till våra boendestödjare. Några av dina andra arbetsuppgifter är bland annat att ansvara för förrådsbeställningar, ta emot varor och registrerar dessa i Agresso.

Du kommer att ha många samarbeten och kontaktytor både internt och externt. Du samarbetar närmast med enhetschef, planerare och boendestödjare på vår enhet. Andra samarbetspartner är bland annat biståndshandläggare och sjukvården.

Med uppdraget i fokus är kvalité, bemötande och samarbete de viktigaste framgångsfaktorerna i vår gemensamma värdegrund.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en administrativ tjänst gärna i en samordnande roll. Du har erfarenhet av både schemaläggning och bemanning samt har god vana att hantera smartphones, datorer och arbetsverktyg som är digitaliserade. God kunskap i det svenska språket samt B-körkort är också ett krav för tjänsten.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av fakturahantering samt om du har erfarenhet av någon av systemen Personec, Time Care, TES, Treserva, eller Agresso.

För att lyckas i tjänsten trivs du med att arbeta självständigt. Ditt arbetssätt kännetecknas av din förmåga att ta initiativ. Du ser vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. Du har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra sitt synsätt och förhållningssätt. Du ser möjligheterna i förändringar!

Du är en person som kommunicerar tydligt och samtalar och agerarar förtroendefullt i olika sammanhang. Du anpassar ditt språk till olika situationer, syften och mottagare. Du visar mod att agera när det behövs och har förmågan att skilja på sak och person. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner och har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C152603".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gävle kommun (org.nr 212000-2338)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Gävle kommun, Stöd i hemmet

Kontakt
Verksamhetschef, Stöd och behandling
Marie Halilovic
marie.halilovic@gavle.se
026 -17 91 78

Jobbnummer
8074323

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Stöd i hemmet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Stöd i hemmet: