Samordnare till Beställarenheten funktionsnedsättning

Stockholms Stad, Beställarenhet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Beställarenhet i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skärholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms stads 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Bredäng, Sätra, Skärholmen och Vårberg. Här arbetar mer än 1000 medarbetare för våra 35.000 invånare. Vi erbjuder en kommunal verksamhet som vi är stolta över och vi har en fantastisk mångfald. Välkommen med ditt unika bidrag!



Arbetsplatsbeskrivning

Beställarenheten funktionsnedsättning är en del av Skärholmens socialtjänst.

På enheten arbetar en enhetschef, en biträdande enhetschef, en samordnare och 11 biståndsbedömare. Socialtjänsten i Skärholmen har en administrativ enhet som ansvarar för fakturahantering, avgifter, inköp med mera.

Vår målgrupp utgörs av personer i åldersgruppen 0 till 65 år med fysisk funktionsnedsättning. Funktionsnedsättningarna kan handla om utvecklingsstörning, autismspektrumstörning, hjärnskada, svår somatisk sjukdom, demenssjukdomar och svåra fysiska funktionsnedsättningar. Vår enhet är organiserad i två team: barn 0-21 år och vuxna 22-65 år.

Vi handlägger ärenden utifrån Socialtjänstlagen, SoL och Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS, samt lag om Riksfärdtjänst. Övergripande regleringar som gäller kommun och myndighetsutövning i allmänhet så som Kommunallag, förvaltningslag och offentlighets- och sekretesslag gäller också verksamheten.

För oss är det viktigt att arbeta för en sammanhållen socialtjänst.

Vår samordnare har valt att anta nya utmaningar och vi söker därför en ny samordnare

Publiceringsdatum
2018-07-10

Dina arbetsuppgifter
Som samordnare har du ansvar att leta externa placeringar både inom SoL och LSS, du har även ansvar för den administrativa delen vid tecknande av individavtal vid extern placering. Viktigt är att du upparbetar en god relation med de externa leverantörera. Du har även ansvar för verksamhetsuppföljningen på de externa placeringarna.

Du har ett ansvar som SIP samordnare för enheten vilket innebär att du kallar berörda samt håller i den administrativa delen.

Du har ett administrativt ansvar för KBF, Ej verkställda beslut samt sjuklönehantering.

Som samordnare har du inga egna ärenden men du finns som stöd för övriga biståndsbedömare och följer med på möten. Du har ett övergripande ansvar för introduktion an nyanställda samt VFU studenter på enheten.

Som samordnare har du ett ansvar att delta i verksamhetsutvecklingen på enheten och kan få uppdrag att ta fram nya rutiner, omvärldsbevaka, företräda verksamheten på olika sätt.

Vi kan erbjuda dig ett varierat och meningsfullt arbete. Hos oss får bland annat handledning och friskvårdstimme. Läs mer om hur det är att arbeta som socionom i Stockholms stad här:
http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/Socionom-i-Stockholms-stad/Att-arbeta-som-socionom-i-Stockholms-stad/

Kvalifikationer
Vi söker dig med socionomexamen, gärna med inriktning funktionsnedsättning eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av myndighetsutövning, samt kunskaper om målgruppen och relevant lagstiftning. Då dokumentation är en viktig del i ditt arbete behöver du också ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift samt analytisk förmåga.

Du är trygg i din roll, har god samarbetsförmåga samt förmåga att sätta dig in i någons perspektiv utan att ta över personens känslor. Du har god kommunikativ förmåga där du kommunicerar på ett tydligt sätt och ditt arbetssätt präglas av gott omdöme samt struktur. Vidare har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och är uthållig i ditt arbetssätt.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-23
Ange följande referens när du ansöker: 2018/4817
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Andersson, enhetschef 0850824619

Företag
Stockholms Stad, Beställarenhet

Adress
Stockholms Stad, Beställarenhet
Bodholmsplan 2
12726 Skärholmen

Kontorsadress
Bodholmsplan 2

Jobbnummer
4253763

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Beställarenhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Beställarenhet: