Samordnare till beställarenhet äldreomsorg i Järva

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.

Välkommen till oss

Vi söker dig som vill arbeta som en av våra två samordnare på beställarenheten äldre i Järva stadsdelsförvaltning och som vill vara med i vårt fortsatta arbete att utveckla vår verksamhet.

Beställarenheten äldre ansvarar för myndighetsutövning främst enligt socialtjänstlagen och arbetar mot målgruppen personer över 65 år. Här ges du möjlighet till personlig utveckling samt till delaktighet och inflytande på arbetsplatsen. Hos oss får du härliga kollegor och vi värnar den goda arbetsmiljön. Beställarenheten äldreomsorg tillhör avdelningen äldre, funktionsnedsättning och socialpsykiatri.

Enheten arbetar aktivt för att ge medborgarna bästa möjliga bemötande och med att hålla en hög kvalitet i handläggningen. Hos oss sätter vi brukaren i första rummet, vilket ska prägla vår organisation och våra arbetssätt.

Vi erbjuder
En engagerad och kompetent arbetsgrupp
Ett varierande och utvecklande arbete
Extern handledning/coachning tillsammans med samordnare kollega
Möjlighet till kompetensutveckling genom utbildningar/föreläsningar
Friskvårdsbidrag
Flextid
Din roll

Som samordnare på beställarenheten för äldre är ditt huvuduppdrag att vare en stöttepelare och ett kunskapsstöd för biståndshandläggarna. Samordnarna hos oss har en viktigt roll som handledare åt våra biståndshandläggare. Det kommer vara viktigt för dig att du kan leda utan att vara chef. Du kommer att vägleda och stötta i komplicerade ärendesituationer. Du kommer vid behov handlägga ärenden, följa med på hembesök och vara medhandläggare i komplexa ärenden. Tjänsten präglas i hög grad av flexibilitet då enhetens behov kan variera över tid och påverkas i hög utsträckning av de dagsaktuella behoven på enheten.

Du kommer att driva egna uppdrag som kan variera från att leda en arbetsgrupp för att utveckla nya arbetssätt till att leda kollegor kring mer omfattande uppgifter på enheten. Du kommer ha huvudansvaret för flera delar av introduktionen av nya medarbetare. För att du ska lyckas i din tjänst kommer du att ha ett nära samarbete med chefer som stöttar dig i ditt arbete.

Din kompetens och erfarenhet

Krav för tjänsten:

Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Flerårig erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorgen
Mycket goda kunskaper i rådande lagstiftning och rättspraxis
Goda språkliga och skriftliga kunskaper i svenska eftersom kommunikation är centralt i arbetet

Meriterande för tjänsten:

Andra högskoleutbildningar inom området äldre, som exempelvis gerontologi, demens och äldreomsorgens värdegrund.
Tidigare erfarenhet av liknande uppdrag.
Kunskaper i stadens verksamhetssystem Paraplyet.

I arbetet tar du initiativ och strukturerar själv ditt angreppssätt och driver processer vidare. Vi ser att du samarbetar bra med andra människor och kommunicerar på ett tydligt sätt, likväl som du anpassar ditt sätt att förmedla budskap efter mottagare. Du arbetar självständigt och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och uttrycker en positiv attityd till arbetet och verksamheten. Som person förutsätts du ha en ekonomisk medvetenhet. Vidare förutsätts att du är lugn, stabil och kontrollerad i stressiga situationer och kan behålla ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker. Det förväntas även att du är flexibel och kan anpassa ditt arbete utifrån rådande omständigheter då vissa arbetsuppgifter kan variera från månad till månad och utifrån behov.

Vid behov kan provanställning komma att tillämpas

Intervjuer kan komma att ske under annonseringstiden
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Välkommen till nya Järva stadsdelsförvaltning!

För att möta dagens och framtidens utmaningar bildades Järva stadsdelsförvaltning den 1 juli 2023. I vår stadsdelsförvaltning utvecklar vi stöd och service med fokus på alla Järvabor. Våra verksamheter ska präglas av samarbete, mod, empati och respektfullt bemötande. Vi eftersträvar öppen kommunikation och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi hoppas att du som söker vill utvecklas tillsammans med oss.

https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/stadsdelsforvaltningar/jarva/ kan du läsa mer om Järva stadsdelsförvaltning.

Ersättning
Månad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/1255".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, Järva stadsdelsförvaltning

Kontakt
Sofia Johansson, Enhetschef
08-50802108

Jobbnummer
8525454

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: