Samordnare till avdelning 68 BUP, Falun
Region Dalarna / Kuratorjobb / Falun
2023-04-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare till avdelning 68 BUP, Falun" (publicerad 2023-08-16) ⬅️
Visa alla kuratorjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Dalarna i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Leksand eller i
hela Sverige Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar.
Har du ett brinnande intresse och engagemang för psykisk hälsa hos barn och ungdomar? Tycker du om att arbeta i team och är intresserad av att hjälpa barn och unga som har det svårt? Då är du varmt välkommen till oss på BUP!
BUP Dalarna är en länsövergripande verksamhet med öppenvårdsmottagningar spridda över länet. Länsgemensamt finns vår heldygnsvård, en ätstörningsenhet, familjeterapienhet, nyanmälan och råd och ett akutteam. Enheterna bedriver diagnostik och behandling på specialistnivån och utmärker sig av god behandlarkompetens, professionell miljö i samverkan med vårdgrannar och samarbetspartners inom regionen och länets kommuner.
Din placering är i BUP:s heldygnsvård avd 68, som har 4 platser. Avdelningen är en gemensam resurs för hela Dalarna och uppdraget är att arbeta med akuta situationer och kortare inläggningar. Barnet/ungdomen har en vårdnadshavare med sig på avdelningen och vi jobbar aktivt med familjen och dess nätverk.
Samordnare till avdelning 68 BUP, Falun
Publiceringsdatum2023-04-11Dina arbetsuppgifterSom samordnare arbetar du i team och i nära samarbete med övriga yrkesgrupper så som undersköterskor, skötare, sjuksköterskor, psykologer, kuratorer och läkare.
Arbetet kännetecknas av engagemang och lyhördhet, där vi alltid har barnet/ungdomen i fokus.
Som samordnare har du en viktig roll i vårdprocessen och planeringen runt varje patient. I rollen ingår att se till att alla i teamet är uppdaterade på den information de behöver för att kunna utföra arbetet kring patienten. Du kommer arbeta med föräldrasamtal, familjesamtal och patientsamtal samt delta i närteamsarbete. Du kommer även delta i nätverks- och SIP-möten där en viktig arbetsuppgift blir kontakten med vårdgrannar och andra samarbetspartners så som exempelvis socialtjänst och skola.
Vi har kontinuerlig handledning. Vi månar om våra anställda och vill att alla skall ha betydande och utvecklande arbetsuppgifter. Som ny medarbetare får du gå en 1-årig introduktionsutbildning.
Övrig information
KvalifikationerSocionomutbildning, sjuksköterska eller vad arbetsgivaren bedömer likvärdigt för att klara arbetsuppgifterna.
MERITERANDE
• Erfarenhet av barnpsykiatri och eller arbete med barn, unga och deras familjer.
• Grundläggande psykoterapeututbildning, steg 1.
• Du bör vara flexibel och tycka om en miljö med omväxlande tempo.
• Ha god förmåga att samverka såväl internt som externt.
• Du har intresse av att delta i verksamhetens utvecklingsarbete.
• Stor vikt fästes vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.
Ansökan
Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba hos oss - Region Dalarna
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Fackliga kontaktuppgifter
Här hittar du kontaktuppgifter till våra fackliga organisationer.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "HoS:2023:418".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Dalarna (org.nr 232100-0180)
Arbetsplats Region Dalarna
Kontakt Rekryterande chef
Anna Lundqvist
023-492393 Jobbnummer 7642153
Observera att sista ansökningsdag har passerat.