Samordnare till assistansenheten i Skärholmen

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skärholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms stads 11 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Bredäng, Sätra, Skärholmen och Vårberg. Här arbetar mer än 1000 medarbetare för våra 37.000 invånare. Vi erbjuder en kommunal verksamhet som vi är stolta över och vi har en fantastisk mångfald. Välkommen med ditt unika bidrag!

Arbetsplatsbeskrivning
Assistansenheten tillhör avdelningen för äldre- och funktionshinder och utför beställningar från stadsdelsförvaltningens beställarenhet och försäkringskassan av personlig assistans, ledsagning och avlösning.

Vi rekryterar även kontaktpersoner. Enheten har för närvarande 110 brukare och ca 150 medarbetare.

Publiceringsdatum
2023-12-01

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta som samordnare hos oss! Som samordnare på assistansenheten jobbar du med administrativa uppgifter samt kund och medarbetarkontakter. Du kommer att arbeta med övrig anställda som tillhör enheten på vårt centralt belägna kontor i Skärholmens centrum där vi arbetar i öppet ett landskap.

Som samordnare hos oss har du en bred administrativ roll där du är involverad i de flesta av enhetens administrativa rutiner. Det innebär att du är delaktig i enhetens rekrytering av personal, kontaktpersoner, lönehantering och gör underlag för anställning och intyg. Du kommer också ha mycket kontakt med enhetens medarbetare via telefon eller möten och handleder personal som ska dokumentera sitt arbete eller göra genomförandeplaner. Dina arbetsuppgifter inkluderar även att bemanna korttidsfrånvaro samt vara behjälplig med att följa upp enhetens ekonomi. Du kommer att ha extra fokus på ekonomi och uppföljning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är en van administratör, gärna av personaladministrativa uppgifter och tidigare jobbat med arkivering. Du ska ha erfarenhet av samordnande uppgifter och arbetat med uppgifter som innebär redovisning. Du är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig både skriftligt och muntligt, dessutom behärskar du Officepaketet (Word, enkel Excel hantering samt e-post). Det är meriterande om du har arbetat i någon av systemen AiA, Agresso, Lisa Lönesystem eller Paraplyt/Parasol.

Vidare söker vi dig som är noggrann, har ett gott bemötande och ett utåtriktat sätt. Du har ett eget driv att söka information samt att hålla dig uppdaterad på det som behövs i ditt arbete. Om du saknar erfarenhet av praktiskt arbete inom vård och omsorg kommer du få möjlighet att gå introduktion.



Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/6488".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Skärholmen SDF, Stöd och service i egen regi

Kontakt
Anneli Martensen
0850824827

Jobbnummer
8299798

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: