Samordnare, tekniska avdelningen
Burlövs kommun, Tekniska avdelningen / Administratörsjobb / Burlöv
2024-12-20
Visa alla administratörsjobb i Burlöv,
Lomma,
Malmö,
Staffanstorp,
Lund eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Burlövs kommun, Tekniska avdelningen i Burlöv Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.
Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?
Hos Tekniska Avdelningen inom Samhällsbyggnadsförvaltningen jobbar du för att förbättra medborgarnas vardag genom drift och underhåll av grönområden, lekplatser, trafikanläggningar, vägar & gator, kommunala fastigheter såsom skolor & vårdboenden samt projekt kopplat till detta. Vi som gör detta är 10 tjänstepersoner: avdelningschef, driftchef, förvaltare, projektledare och trafikingenjör, samt 6 tekniker och 6 trygghetsvärdar. Som samordnare kommer du att ha avdelningschefen som närmsta chef, och vi sitter i Medborgarhuset i Arlöv.
Här möter du en grupp kollegor med en välkomnande, hjälpsam och vänskaplig stämning med mycket skratt! Vi bryr oss om varandra och har också en stark känsla för vårt uppdrag och tar det på stort allvar, eftersom det är viktigt för kommunens medborgare.
Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald, och ser därför gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter till tjänsten. Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2024-12-20ArbetsuppgifterI rollen som samordnare är du administrativ tjänsteperson, men praktiska uppgifter ute på våra objekt och anläggningar förekommer. Tjänsten innehåller både utvecklingsarbete och löpande administration. Uppgifterna kommer att variera med tiden, men för närvarande kommer du till exempel att hantera följande:
• Verksamhetsutveckling, t ex planera och införa nya system och arbetssätt.
• Revidera rutiner, mallar och gemensamma dokument för att förbättra våra processer.
• Kommunicera med medborgare och entreprenörer i olika ärenden.
• Göra utredningar - t ex vem av kommun/VA-bolag/invånare som är ansvarig för en gammal brunn eller en vägsamfällighet. Gå igenom och skriva avtal.
• Assistera avdelningschef och driftchef i administrativa uppgifter.
• Använda IT-system för t ex skötselkartor, felanmälan, kostnadsuppföljning osv.
• Upphandlingar - ta fram underlag och samordna.
• Försäkringsärenden - ta in uppgifter, samtala med försäkringsbolag och fylla i formulär.
• Göra skrivelser - remissvar, ansökningar till bidrag från statliga myndigheter osv.
• Fakturakontering och sammanställa underlag till ekonomiavdelningen.
• Protokollföring och hantera besiktningsintyg.
Därutöver deltar du i den gemensamma planeringen och utvecklingen av verksamheten. Detta görs löpande vid veckomöten och i övrigt i samarbete med olika kollegor.
KvalifikationerDina tre viktigaste egenskaper är att du är Engagerad - alltså tar ansvar och visar glädje i att uppfylla vårt uppdrag i kommunen, att du är Strukturerad - planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt, samt att du är riktigt bra på Service - tillmötesgående och positiv mot både medborgare, kollegor i övriga förvaltningar och externa parter.
Eftersom en del av driftarbetet bygger på felanmälningar och medborgarsynpunkter så blir det mycket kommunikation med medborgare. Där behöver du kunna ha en balansgång mellan att både vara tillmötesgående och bestämd. Vi söker inte en övermänniska som klarar alla situationer perfekt, men du behöver vara trygg i dig själv och bekväm med att ta sådana samtal. Förstå utmaningarna med det och ha förmåga att både få människor att känna sig sedda, och dra tydliga gränser. Liknande gäller gentemot våra många entreprenörer: samarbetsinriktat men också med bestämdhet i hur de ska leverera till kommunen som beställare.
I övrigt gäller det att du har en förmåga att leda dig själv, alltså att du ser vad som behöver göras och tar initiativ till att göra det. Samordnaren blir på flera sätt spindeln i nätet, och du behöver kunna anpassa dig snabbt efter förändrade förutsättningar och nya uppkomna frågor. Vissa ärenden kräver mycket utredning, i andra fall är den snabbaste lösningen den rätta.
För alla oss i verksamheten är det också viktigt att vi som lagkamrater kommunicerar öppet och ärligt med varandra, och anstränger oss för att samarbeta i stället för att hålla på våra respektive positioner. Det innebär att se till helheten av uppdraget och ofta släppa en egen uppgift för att hjälpa en kollega.
Dator, läsplatta och smart telefon är verktyg vi använder, därför behöver du ha IT-vana och ha lätt för att lära dig nya system som kan effektivisera arbetet.
Har du en bakgrund inom kommunal förvaltning, teknik, fastighet, drift, anläggning eller grönskötsel så är det bra, men inget krav. Allt går att lära sig. Vi har alla olika bakgrunder, erfarenheter och styrkor, och kraften uppstår när vi samarbetar. Det är också helt okej att göra fel - det viktiga är att du anstränger dig för att göra ditt bästa och lär dig av dina misstag, så att du utvecklas i din yrkesroll och att vi som förvaltning ständigt förbättrar oss.
Kvalifikationer• Gymnasieexamen
• Utmärkt svenska i tal och skrift
• Allmän IT-vana och goda kunskaper i Office-paketet
• B-körkort
Meriterande:
• Yrkeserfarenhet som samordnare, koordinator, verksamhetsutvecklare, projektledare, administratör eller liknande.
• Högskoleutbildning / YH-utbildning inom samhällsbyggnad / administration / teknik.
• Erfarenhet eller utbildning inom praktiskt/tekniskt arbete, te x anläggningsarbete, fastighetsförvaltning, service.
ÖVRIGT
Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till
www.burlov.se. Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C226793".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Burlövs kommun (org.nr 212000-1025)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Burlövs kommun, Tekniska avdelningen
Kontakt Teknisk Chef
Linus Arbin Borsiin
linus.arbinborsiin@burlov.se 040-625 63 69 Jobbnummer 9075439