Samordnare styrning och kontroll
Plan Sverige / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Plan Sverige i Stockholm Vill du bidra till Plans utveckling genom ditt kunnande inom planering och uppföljning? Kan du hjälpa oss att få ett än mer effektivt programarbete och informerat beslutsfattande? Vill du arbeta med riskanalys?
Som Samordnare styrning och kontroll ingår du i vår programavdelning och arbetar i nära samarbete med Programchefen i frågor som rör avdelningens uppdrag och styrning samt uppföljning och utveckling av verksamhet och system här hemma såväl som ute i Plans programländer. En del av tjänsten innebär att arbeta med frågor som rör hela Plan Sveriges organisation.
I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår bland annat att:
• Ansvara för att utveckla, dokumentera och kommunicera processer för planering och uppföljning av Plan Sveriges programverksamhet och därmed skapa förutsättningar för ett effektivare programarbete, lärande och informerat beslutsfattande.
• Samordna och leda dessa planerings- och uppföljningsprocesser och ge medarbetare stöd och stimulans i processen och bidra till ökad kunskap.
• Ge stöd till programavdelningens kvalitetssäkring av insatser och se till att avtalen följs.
• Påverka och stödja utvecklandet av relevanta styrdokument relaterade till givarnas krav och upprättade avtal med syfte att effektivisera programarbetet.
• Verka för samordning, erfarenhetsutbyte och kapacitetsutveckling inom Plan gällande system, rutiner och kvalitetssäkring. Bidra till utvecklingen av program effectiveness och grants compliance inom Plan med syftet att utveckla ändamålsenliga system och rutiner vad gäller uppföljning och kontroll av biståndsmedel.
• Initiera, leda och följa upp Plan Sveriges övergripande riskanalys och riskbedömning, centrala uppföljningsfrågor och policyutveckling på uppdrag av ledningsgruppen.
Vem är du?
Du har en gedigen erfarenhet av planering, uppföljning och kontroll samt vana att utveckla och anpassa de system som används som hjälpmedel för detta. Vi tror att du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller närliggande relevant område samt erfarenheter från utlandsarbete . Riskanalys och metoder för att arbeta med risk tillhör din vardag. Du är målinriktad, drivande och uthållig samt har god kommunikationsförmåga och samarbetsförmåga. Du har ett djupt engagemang för utvecklingsfrågor och barns rättigheter. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Kunskaper i spanska kan vara meriterande.
Du ingår i Programavdelningen och rapporterar till Programchefen. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Hammarby Sjöstad, Stockholm.
Eventuella frågor om tjänsten besvaras av Hans Ridemark, Programschef, Åsa Åberg, Utveckling-och planeringschef eller Charlotte Larsson, HR. Facklig representant är Jessica Renborg-Huldt. Samtliga nås på telefon 08-58775500.
Då urval kommer att ske löpande välkomnar vi att du skickar din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 30 oktober 2011.
Du söker via ansökningsknappen nedan!
Publiceringsdatum2011-10-24Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPlan Sverige
AdressPlan Sverige
Box 92150
12008 Stockholm
Jobbnummer 1061770
Observera att sista ansökningsdag har passerat.