Samordnare/Ställföreträdande kökschef

Vingåkers kommun, Kostenheten / Behandlingsassistentjobb / Vingåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla behandlingsassistentjobb i Vingåker, Katrineholm, Finspång, Arboga, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vingåkers kommun, Kostenheten i Vingåker

I Vingåkers kommun har vi nära till naturen, affärer och offentlig service. Från Vingåker går det snabbt att ta sig till de närliggande städerna Stockholm, Eskilstuna, Norrköping och Örebro. Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare med bra anställningsvillkor och en god arbetsmiljö. I vårt arbete utgår vi från våra värdeord våga, ansvar och respekt. Varmt välkommen till oss!


Publiceringsdatum
2017-01-31

Arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad och ansvarsfull medarbetare till Kostverksamheten, Mat och måltider i Vingåkers kommun, med nuvarande placering i centralköket Humlegården.

Kostverksamheten består av ett centralkök, fem mottagningskök samt tio mottagningskök på förskolor och samverkar med Kostverksamheten i Katrineholm. Totalt jobbar ca 35 personer inom kök och städ i Kostverksamheten i Vingåker. I centralköket jobbar totalt 12 personer, både kockar och ekonomibiträden med ansvar för den huvudsakliga tillagningen och distributionen av livsmedel och måltider till skolor, förskolor, äldreomsorg och matlådor.

Till Kostverksamheten söker vi nu en glädjespridande samordnare/ställföreträdande kökschef då vår tidigare samordnare går i pension. Du kommer att arbeta schemalagt ca 50% i driften, det kan vara både som matlagande kock och som ekonomibiträde med kassahantering, smörgåsförberedelser, varuplock, disk och städ. Ditt uppdrag är också att bistå kökschef med förekommande arbetsuppgifter och ledning. Ca 50% av tiden avser administrativt arbete med fakturering, statistik, vikarier, samordning av beställningar, scheman och kundkontakt. I köken arbetar man med kostdataprogrammet AIVO samt beställningar via webben och vi ser därmed att du har erfarenhet av datorer/läsplattor och gärna liknande program.




Kvalifikationer
Vi söker dig som är driven, lyhörd och ödmjuk, med erfarenheter som bidrar till ett utvecklande klimat. Du är en person som kan engagera andra och med ett positivt och ansvarsfullt förhållningssätt motivera dina beslut.
Du har med fördel erfarenhet av arbetsledning. Vana att laga mat och arbeta i storkök med egenkontroll etc, samt god datavana då beställningar och mycket information sker via mail och intranät.
God datavana och gärna erfarenhet av fakturering och ekonomisystem.
Datavana
Restaurangutbildning
Gärna kostekonom eller likanade

ÖVRIGT
Vingåkers kommun uppmuntrar till intern rörlighet och vakansen är endast tillgänglig under förutsättning att ingen internanställd har förtur, eller på annat sätt gör anspråk på tjänsten. Därmed kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.

Vingåkers kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-04-01 Enligt ök.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-20
Ange följande referens när du ansöker: Ks 20/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Hellström linda.hellstrom@vingaker.se 0150-572 60

Företag
Vingåkers kommun, Kostenheten

Adress
Vingåkers kommun, Kostenheten
Vingåkers kommun
64380 VINGÅKER

Kontorsadress
Parkvägen 8 VINGÅKER

Jobbnummer
3291011

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vingåkers kommun, Kostenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vingåkers kommun, Kostenheten: